| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | اصول استدلالی و استنباطی | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی کامل استدلالی و استنباطی با مباحث اصولی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | آشنایی استلالی با مباحث اصولی | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | آشنایی کامل با استدلالات اجتهادی اصول در اصول عملیه | 
																			
											| 5 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 6 | منبع | منبع اصلی:
کفایة الاصول ، آخوند خراسانی، حواشی کفایه الاصول مانند عنایه الأصول، مصباح الأصول، فوائد الأصول،
منابع فرعی: شرح های کفایه
رسائل شیخ انصاری
تهذیب الاصول
اصوا الفقه، شیخ محمدرضا مظفر | 
																			
											| 7 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | امکانات و ابزارهای تدریس در فضای حقیقی: فضای فیزیکی کلاس، کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، نرم افزارهای جامع فقهی و تفسیری. ابزارهای تدریس در فضای مجازی: کامپیوتر، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، اینترنت پر سرعت، نرم افزارهای تدریس مجازی نظیر ادوب کانکت، سامانه ها مهیا شده برای ارتباط برون خط. | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | تکالیف و سمینار: ۳ نمره 
ارزیابی شفاهی: ۲ نمره 
امتحان میانترم:۳ نمره
 امتحان پایان ترم: ۱۲ نمره | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |