| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تبیین نقش و جایگاه نظام خانواده به عنوان یکی از ارکان مهم اجتماعی و آشنایی با حقوق و تکالیف زوجین و شرایط و آداب انعقاد و انحلال نکاح | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی با نظام حقوق خانوداده در اسلام و مقایسه آن با سایر نظام های حقوقی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در درک مفاهیم حقوق خانواده | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | آشنایی با ازدواج ( خواستگاری و نامزدی و حقوق طرفین، شرایط ازدواج،موانع ازدواج،آثار ازدواج) انحلال ازدواج( فسخ ازدواج، طلاق) قرابت و نسب | 
																			
											| 5 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس | 
																			
											| 7 | منبع | 1) مختصر حقوق خانواده دکتر سید حسین صفایی. 2) بررسی فقهی حقوق خانواده دکتر محقق داماد. | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | فضای کلاس در صورت آموزش حضوری، ویدئو پروژکتور، فضای وبینار و سامانه vu | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | تکلیف و تحقیق: ۳ نمره
امتحان پایانترم: ۱۷ نمره | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |