| 1 |
اهداف یادگیری |
شناخت دانش پژوهان نسبت به مباحث استدلالی ابواب حدود، قصاص و دیات، توانمند سازی دانشجویان در درک مفاهیم حد و تعزیر و شناخت استدلالی مبانی و احکام حدود و تعزیرات، |
| 2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تبیین نقش و جایگاه نظام جزایی اسلام |
| 3 |
هدف کلی |
شناخت دانش پژوهان نسبت به مباحث استدلالی ابواب حدود، قصاص و دیات، توانمند سازی دانشجویان در درک مفاهیم حد و تعزیر و شناخت استدلالی مبانی و احکام حدود و تعزیرات |
| 4 |
شایستگی های پایه |
شناخت دانشجویان از مبانی کلی مبحث حدود قصاص و دیات |
| 5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس |
| 7 |
منبع |
شهید ثانی، الروضة البهیة؛ فتاوای معاصر، تحریر الوسیله، قانون مجازات اسلامی |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات و ابزارهای تدریس در فضای حقیقی: فضای فیزیکی کلاس، کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، نرم افزارهای جامع فقهی و تفسیری. ابزارهای تدریس در فضای مجازی: کامپیوتر، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، اینترنت پر سرعت، نرم افزارهای تدریس مجازی نظیر ادوب کانکت، سامانه ها مهیا شده برای ارتباط برون خط |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
تکالیف و سمینار: ۳ نمره ارزیابی شفاهی: ۲ نمره امتحان میانترم:۳ نمره امتحان پایان ترم: ۱۲ نمره |
| 10 |
فایل |
Pdf File |