| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس مبانی و اصول تعلیم و تربیت، که به معرفی کلیات رشته تربیت می پردازد. بر این اساس، نگرش های بنیادی و پایه علم تربیت در این درس شکل می گیرد و از این نظر اهمیتی اساسی در ایجاد اسختارهای منظم فکری برای سر و سامان دادن به سایر دروس رشته دارد. | 
																			
											| 2 | هدف کلی | - آشنایی با کلیات رشته علوم تربیتی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | - آشنایی با حوزه علوم انسانی، علوم رفتاری، علم تجربی و رشته های مرتبط با علوم تربیتی و اهداف علم | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | آشنایی با:
1- مفهوم تعلیم و تربیت
2- تعریف تعلیم و تربیت
3- موضوع تعلیم و تربیت
4- قلمرو تعلیم و تربیت
5- امکان تعلیم و تربیت
6- ضرورت تعلیم و تربیت
7- انواع تعلیم و تربیت
8- مبانی تعلیم و تربیت
9- اصول تعلیم و تربیت
10- مراحل تعلیم و تربیت
11- ابعاد تعلیم و تربیت
12- ارکان تعلیم و تربیت | 
																			
											| 5 | روش تدریس | - سخنرانی و پرسش و پاسخ و بحث گروهی
- ارائه های کلاسی مختصر توسط دانشجویان | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | - حضور فعال در کلاس و بحث ها
- انجام تکالیف هفتگی
- انجام پروژه های درسی
- جستجو و مطالعه اضافی در مورد مطالب کلاسی | 
																			
											| 7 | منبع | مبانی و اصول آموزش و پرورش دکتر شکوهی
حدود و قلمرو علوم تربیتی دکتر کاردان
معنی و حدود علوم تربیتی دکتر کاردان
اصول تعلیم و تربیت دکتر شریعتمداری
نگاهی دوباره به تربیت اسلامی دکتر باقری | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | - وبینار و دیدار در فضای مجازی
- اسلایدهای کلاسی | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | - فعالیت کلاسی
- پروژه و ارائه کلاسی
- میان ترم
- پایان ترم |