1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
نظریههای رواندرمانگری جزو دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد محسوب میشود. |
2 |
هدف کلی |
به دست آوردن نگاه عمیق تر به نظریه های رواندرمانی کلاسیک و همچنین آشنایی با نظریه های روان درمانی معاصر و نوین. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی کلی با نظریه های رواندرمانی و شخصیّت |
4 |
اهداف یادگیری |
ایجاد بینش در مورد چگونگی کنش و تاثیر رواندرمانی ها، رسیدن به منطق زیربنایی هر نظریه، آشنایی با تکنیک ها و فنهای مورد استفاده در رواندرمانی، یادگیری نظریههای رواندرمانی نوین و مقایسه آن ها با نظریةهای کلاسیک رواندرمانی. |
5 |
روش تدریس |
در هر جلسه پس از توضیحات و ارائه چیکیده ای از موضوع مورد بحث توسط استاد، دانشجویان و استاد به صورت مشارکتی به مباحثه میپردازند. |
6 |
وظایف دانشجو |
داشتن آمادگی کافی و مطالعه سر فصل ها پیش از هر جلسه کلاس، شرکت در گفت و گوهای درسی و مباحثات. |
7 |
منبع |
کتاب رواندرمانی های معاصر- تالیف: دنی ودینگ - ریموند ج. کرسینی |
8 |
نحوه ارزشیابی |
1. بر اساس کیفیت حضور در کلاس و شرکت در مباحثه و پویا بودن در جریان جلسات
2. امتحان پایان ترم از منبع درسی |