طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره نظریه‌های رواندرمان‌گری جزو دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد محسوب می‌شود.
2 هدف کلی به دست آوردن نگاه عمیق تر به نظریه های روان‌درمانی کلاسیک و همچنین آشنایی با نظریه های روان درمانی معاصر و نوین.
3 شایستگی های پایه آشنایی کلی با نظریه های روان‌درمانی و شخصیّت
4 اهداف یادگیری ایجاد بینش در مورد چگونگی کنش و تاثیر روان‌درمانی ها، رسیدن به منطق زیربنایی هر نظریه، آشنایی با تکنیک ها و فن‌های مورد استفاده در روان‌درمانی، یادگیری نظریه‌های روان‌درمانی نوین و مقایسه آن ها با نظریة‌های کلاسیک روان‌درمانی.
5 روش تدریس در هر جلسه پس از توضیحات و ارائه چیکیده ای از موضوع مورد بحث توسط استاد، دانشجویان و استاد به صورت مشارکتی به مباحثه می‌پردازند.
6 وظایف دانشجو داشتن آمادگی کافی و مطالعه سر فصل ها پیش از هر جلسه کلاس، شرکت در گفت و گو‌های درسی و مباحثات.
7 منبع کتاب رواندرمانی های معاصر- تالیف: دنی ودینگ - ریموند ج. کرسینی
8 نحوه ارزشیابی 1. بر اساس کیفیت حضور در کلاس و شرکت در مباحثه و پویا بودن در جریان جلسات 2. امتحان پایان ترم از منبع درسی