طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اصلی
2 هدف کلی اشنایی با مبانی تحلیلی مجزات
3 اهداف یادگیری آشنایی با کلیات فلسفه کیفر و ضرورت توجیه مجازات
4 روش تدریس سخنرانی، تجزیه و تحلیل مقالات موچو در این حوزه، تمرین مصادیق خاص از بهد فلسفی
5 وظایف دانشجو آمادگی و تمرین برای هرجلسه، ارایه پژوهشهای فردی و شرکت در مباحث
6 منبع برنامه درسی دورهدکتریتخصصی رشتهحقوق کیفری و جرم شناسی/54 4-5-رابطة میان دادرسی کیفری به مثابة یک نهاد حاکمیتی با سایر نهادهای سیاسی 5-5-دادرسی کیفری و فراخواندن متهم به پاسخگویی؛ متهم به عنوان عامل اخالقی خودمختار 6-5-دادرسی به عنوان یک فرایند ارتباطی یا تحمیل قدرت حاکمیتی بر متهم؟ 7-5-حقهای بنیادین مظنون، متهم و محکوم درفراینددادرسی 8-5-مبانی حق دفاع و الزامات آن ت) راهبردهای تدریس و یادگیری متناسب با محتوا و هدف: ث) راهبردهای ارزشیابی (پیشنهادی): فعالیتهای کالسی در طول نیمسال... درصد آزمون پایان نیمسال... درصد ج) ملزومات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای ارائه: چ) فهرست منابع : 1)منابع فارسی : 1.بروکس، تام؛ مجازات، ترجمة محمدعلی کا منظری، نشر میزان،1395. 2.پترسن، دنیس؛ مکاتب معاصر فلسفة حقوق، سر ویراستار: محمدمهدی ذوالقدری، ترجمان علوم انسانی،1395. 3.خویشتندار، محمدحسن(گردآورنده)؛ فلسفه، قانون و مجازات، گنج دانش،1398. 4.راسخ، محمد؛ حق و مصلحت؛ مقاالتی در فلسفة حقوق، فلسفة حق و فلسفة ارزش، ج1، نشر نی،1401. 5.راسخ، محمد؛ حق و مصلحت؛ مقاالتی در فلسفة حقوق، فلسفة حق و فلسفة ارزش، ج2، نشر نی،1393. 6.راسخ، محمد؛ درسگفتارهای فلسفة حق و فلسفة حقوق عمومی، انتشارات خلنة اندیشمندان علوم انسانی،1394. 7.شهابی، مهدی؛ فلسفة حقوق؛ مبانی نظری تحول نظام حقوقی از حقوق سنتی تا حقوق مدرن، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسالمی، 1396. 8.شیکر، دیوید؛ مفهوم و ماهیت مجازات، ترجمه دکتر حسین آقایی جنتمکان، انتشارات جنگل،1393. 9.فرحبخش، مجتبی؛ جرمانگاری فایدهگرایانه (جستاری در فلسفة حقوق کیفری)، نشر میزان،1392. 10.فن در فردتن، دیتمار؛ درآمدی بر فلسفة قانون، ترجمة محمدحسن خویشتندار، نشر نگاه معاصر،1397. 11.کاتوزیان، ناصر؛ فلسفة حقوق، ج1، گنج دانش،1401 12.کاتوزیان، ناصر؛ فلسفة حقوق، ج2، گنج دانش،1399. 13.کاتوزیان، ناصر؛ فلسفة حقوق، ج2، گنج دانش،1401. 14.مارمور، آندره؛ فلسفة حقوق، ترجمة سعید عابدی و مجید نیکویی، نشر نگاه معاصر،1392. 15.محمودی جانکی، فیروز؛ «جرمانگاریحقمدار؛ با تأکید بر نظریةآلمانی مصالح حقوقی»، پژوهش حقوق کیفری، شماره9،1393
7 مواد و امکانات آموزشی در حد پاور کفایت میکند
8 نحوه ارزشیابی مستمر و پایان ترم