طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در زمره دروس جبرانی دوره دکتری حکمت متعالیه محسوب میشود و عمدتا برای تعمیق نگرش وجودشناختی دانشجویان ارائه میشود.
2 هدف کلی هدف اصلی درس، آشنائی بیشتر دانشجویان نسبت به مبانی حکمت متعالیه و تعمیق فهم ایشان نسبت به مباحث وجودشناسی و احکام کلی وجود است.
3 شایستگی های پایه شناخت و آشنائی با کلیات و مبانی حکمت صدرائی و مباحث وجودشناسی حکمت متعالیه در حد کتاب نهایه و شواهد الربوبیه و نمط 4 و 5 اشارات و بخش دوم کتاب حکمت الاشراق است.
4 اهداف یادگیری شناخت تحلیلی و دستگاهی از بخش احکام کلیه وجود اسفار بویژه مبحث اصالت و وحدت حقیقت وجود و وحدت تشکیکی و وحدت انبساطی و وحدت شخصیه آن.
5 روش تدریس ارائه تبیینی و تحلیلی مباحث در کلاس، استفاده از روش گفتگو محور ، ارائه تکلیف تحقیقی در هر جلسه و تحقیق پایانی ترم، ارائه سمینار توسط دانشجویان
6 وظایف دانشجو 1- مطالعه قبلی درس، 2- مطالعه آخرین مقالات پژوهشی در باره موضوع درس و ارائه خلاصه تحلیلی و انتقادی از آنها در هر جلسه 3- مراجعه به منابع و ارجاعات علمی درس در کلاس
7 منبع کتاب اسفار اربعه جناب ملاصدرا جلد 1و 2
8 مواد و امکانات آموزشی استفاده از فضای مجازی و سیستم vu برای تبادل نظر و ارسال و بررسی تکالیف کلاسی تخته وایت‌برد و امکانات سیستم ویدئو پروژکتور برای ارائه تکالیف و پاورپونت در کلاس
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی بر مبنای کمیت و کیفیت انجام تکالیف کلاسی، آزمون نیم ترم، حضور فعال در کلاس، کیفیت ارائه سمینار کلاسی، آزمون پایان ترم، تحقیق پایان ترم