طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس نظریه های خانواده اصلی ترین درس مشاوره خانواده در مقطع ارشد است
2 هدف کلی اشنایی دانشجویان با نظریه های مختلف خانواده درمانی مفاهیم پایه این نظریه ها کاربست ان در عمل
3 شایستگی های پایه دانشجو درس فنون مشاوره در ازمایشگاه و نظریه های رواندمانی را گذرانده باشد
4 اهداف یادگیری یادگیری مفاهیم پایه هر نطریه و تفاوت ان با سایر نظریه ها و کاربرد مداخله های نظریه در برخورد با مشکلات خانواده ها
5 روش تدریس سخنرانی مشارکتی گروهی تحلیل کیس
6 وظایف دانشجو حضور به موقع در کلاس انجام تکالیف محوله در طول ترم مشارکت در مباحث کلاس
7 منبع 1-گلدنبرگ و گلدنبرگ(1389).خانواده درمانی.ترجمه حمید رضا حسین شاهی و سیامک نقش بندی.نشرروان. 2-گلادینگ(1392)خانواده درمانی.ترجمه عزیزالله تاجیک و محسن رسولی.انتشارات تزکیه. 3-دایان گهارت و امی تاتل (1394).طراحی درمان نظریه-محور در ازدواج و خانواده درمانی.ترجمه شکوه نوابی نژاد.نشر ساوالان. 4-کیمیایی .و همکاران(1391)مطالعه و ساخت پرسشنامه کارکردهای روانشناختی خانواده ایرانی.مجله پژوهشی پژوهش های نوین روانشناختی.دانشگاه تبریز. 5-مینوچین،راسمین،بیکر،لیبمن(1397).خانواده های روان تنی.مترجم:عباس موزیری و همکاران.انتشارات ارجمند. 6-دی.یوجین مید(1397).چگونه یک زوج درمانگر و خانواده درمانگر شوید.ترجمه:نیره قشنگ.ارجمند. 7-پیروز شعله ور،لیندا د.شوویری(1397).درس نامه خانواده درمانی و زوج درمانی.مترجم:عباس موزیری و فاطمه نادری.انتشارات ارجمند. 8-ریچارد روکماد(1397).روانپزشکی و خانواده.مترجمان:رضا رستمیو همکاران.انتشارات ارجمند. 9-نیکولز، مایکل.(1393).ترجمه محسن دهقانی و همکاران.انتشارات رشد تهران.
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس دیتا اینترنت وایت برد
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی میانی ارزشیابی پایانی