| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی انتخابی در دوره کارشناسی مرتع و آبخیزداری |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با بوم نظام های کشاورزی و رویکردهای کشاورزی پایدار |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانش عمومی در حوزه اکولوژی و خاکشناسی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
طرح مباحث مربوط به رویکردهای پست مدرنیستی در حوزه کشاورزی و تلفیق علوم کشاورزی و دانش اکولوژی |
| 5 |
اهداف یادگیری |
بیان علل رویکرد علوم کشاورزی به سمت کشاورزی پایدار یا کشاورزی اکولوژیک و تعاریف مربوطه |
| 6 |
اهداف یادگیری |
تبیین شش رکن اصلی که کشاورزی مدرن بر مبنای آنها شکل گرفته است. |
| 7 |
اهداف یادگیری |
بیان وجوه ناپایداری که در تمام ارکان کشاورزی مدرن جریان دارد. |
| 8 |
اهداف یادگیری |
الگوگیری از شیوه مدیریت زمین در کشاورزی سنتی و علت پایداری برخی از نظام های قدیمی کشاورزی. |
| 9 |
اهداف یادگیری |
تبیین شاخص هایی که امکان سنجش یا مقایسه پایداری بوم نظام های زراعی را فراهم می آورند. |
| 10 |
اهداف یادگیری |
بیان سه مرحله یا گام که برای گذر از کشاورزی مدرن به سمت کشاورزی اکولوژیک نیاز است. |
| 11 |
اهداف یادگیری |
بیان کاربرد اصول اکولوژیک در طراحی و مدیریت نظام های آگروفارستری |
| 12 |
اهداف یادگیری |
تبیین فواید اکولوژیک، اقتصادی و اجتماعی نظام های آگروفارستری |
| 13 |
اهداف یادگیری |
معرفی سه نوع اصلی نظام های آگروفارستری و انواع ترکیبی آنها و تناسب هر کدام با شرایط محیطی و اجتماعی مختلف. |
| 14 |
اهداف یادگیری |
اشاره به سابقه گسترش آگروفارستری در سطح جهان و ایران و سازمانهای متولی مربوطه. |
| 15 |
اهداف یادگیری |
معرفی برخی از نظام های آگروفارستری یا شبه آگروفارستری که از قدیم در ایران مرسوم بوده اند. |
| 16 |
اهداف یادگیری |
بیان تفاوت های بنیادین بین نظام بازار و نظام اقتصاد محیط زیستی به ویژه در حوزه بهره برداری از منابع پایه. |
| 17 |
اهداف یادگیری |
نگاه به کشاورزی مدرن و کشاورزی پایدار از منظر اخلاقی و چگونگی تطبیق گزاره های اخلاقی با عملیات کشاورزی. |
| 18 |
اهداف یادگیری |
بیان تفاوت های بنیادین اخلاق محیط زیستی با اخلاق عرفی انسان محورانه از دیدگاه جهان بینی. |
| 19 |
اهداف یادگیری |
نگاهی به جنبش های اجتماعی بر مبنای فلسفه و رویکردهای اکولوژیک و محیط زیستی. |
| 20 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 21 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 22 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 23 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 24 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 25 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 26 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 27 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 28 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 29 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 30 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 31 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 32 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 33 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 34 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 35 |
روش تدریس |
طرح مباحث درسی در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 36 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس درس و مشارکت فعال در مباحث و طرح دیدگاه ها |
| 37 |
منبع |
کتاب بیشه زراعی ترجمه دکتر شامخی
کتاب اصول و مبانی کشاورزی پایدار
کتاب کشاورزی نوین
کتاب آگروفارستری |
| 38 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس، رایانه، پرژکتور، تخته وایت برد |
| 39 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میان ترم و آزمون نهایی |