طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی در سرفصل مصوب رشته مدیریت و کنترل بیابان مقطع کارشناسی ارشد
2 هدف کلی ارتقای دانش تخصصی دانشجویان در حوزه بوم شناسی خشکبوم ها
3 شایستگی های پایه دانش عمومی اکولوژی و دانش تخصصی اکولوژی گیاهی به ویژه در حوزه خشکبوم ها
4 اهداف یادگیری ارتقای دانش اکولوژیک دانشجویان به ویژه با رویکرد تحلیل سیستمی اکوسیستم های خشک و نیمه خشک
5 اهداف یادگیری یادآوری پاره ای مفاهیم بنیادین در حوزه اکولوژی خشکبوم ها
6 اهداف یادگیری شیوه رفتار و سازش گیاهان جهت گریز یا مواجهه با انواع تنش های محیطی در خشکبوم ها
7 اهداف یادگیری شیوه اتخاذ استراتژی های دو گانه ی اجتناب یا مقاومت در جهت بقا و تکثبر گیاهان در خشکبوم ها
8 اهداف یادگیری رویکرد سیستمی به مثابه روشی جامع برای شناخت رفتار و عملکرد سیستم های پیچیده نظیر اکوسیستم ها
9 اهداف یادگیری بیان و نقد رویکردهای فروکاست گرایانه و تعین گرایانه در شناخت اجزاء و رفتار سیستم ها
10 اهداف یادگیری تشکیل الگوهای لکه ای بر مبنای ماهیت بازپخش منابع در خشکبوم ها به مثابه نمونه ی خوبی از رویکرد سیستمی به شناخت رفتار خشکبوم ها
11 اهداف یادگیری نحوه عملکرد سازوکارهای بازپخش منابع در خشکبوم ها و بیان اهمیت و لزوم آنها جهت تشکیل لکه های پوشش گیاهی در خشکبوم ها
12 اهداف یادگیری کاربرد چارچوب TTRP در توضیح و تفسیر ساختار لکه ای پوشش گیاهی و نحوه ی عمل آن
13 اهداف یادگیری استفاده از مفاهیم ساختاری و عملکردی الگوهای لکه ای پوشش گیاهی جهت ارزیابی سازکارهای رفتاری پوشش گیاهی خشکبوم ها
14 اهداف یادگیری معرفی برخی روش های مناسب جهت ارزیابی عملکرد خشکبوم ها مبتنی بر ساختار پراکنش پوشش گیاهی
15 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو، آموزش آنلاین به علاوه در اختیار گذاشتن فیلم های آموزشی بصورت آفلاین
16 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
17 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
18 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
19 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
20 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
21 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
22 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
23 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
24 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
25 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
26 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
27 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
28 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
29 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
30 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
31 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
32 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
33 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
34 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
35 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
36 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
37 منبع کتاب رویکرد سیستمی به تجزیه و تحلیل اکوسیستم ها کتاب بوم شناسی بیابان مقالات تخصصی در نشریات مختلف مرتبط با مباحث
38 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
39 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
40 اهداف یادگیری دیدگاه های اکوسیستمی و کاربری در خصوص خشکبوم ها که منجر به تعریف های متفاوت می شود. بیان تفاوت ها و شباهت ها
41 اهداف یادگیری رویکردهای نوین معطوف به پیشرفت دانش و یافته ای جدید دانش اکولوژی خشکبوم ها که منجر به بازنگری در چارچوب های فکری پیشین شده است.
42 اهداف یادگیری بیان یکی از مفاهیم مهم در اکولوژی پوشش گیاهی مناطق خشک و نیمه خشک که برآیندی از عوامل محیطی و مدیریتی بسیار متنوع است. دینامیک پوشش گیاهی خشکبوم ها، پدیده ای بسیار پیچیده با عدم قطعیت بالاست که شناخت ما از آن در سالهای اخیر بطور کلی تغییر کرده است.
43 اهداف یادگیری تحلیل مکانیزم تأثیرگذاری عوامل گوناگون بر پویایی پوشش گیاهی خشکبوم ها و بیان چارچوب های زمانی و مکانی و همچنین مقیاس عمل هریک از عوامل
44 اهداف یادگیری بیان سنتز جدید حاصل از تلفیق سه چارچوب فکری متفاوت و ارایه نظریه و مدل جدید دینامیک پوشش گیاهی. آینده تحولات این بخش از دانش اکولوژی خشکبوم ها
45 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
46 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
47 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
48 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
49 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
50 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
51 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
52 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
53 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
54 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
55 اهداف یادگیری سمت و سوی تغییرات پارادایمی دینامیک پوشش گیاهی در طول یک صد سال گذشته و روند آتی آن و تأثیر بر فهم امروزی ما از چارچوب تئوریک و کاربردی توالی پوشش گیاهی
56 روش تدریس بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو
57 وظایف دانشجو شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث
58 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
59 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
60 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
61 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
62 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
63 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
64 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
65 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
66 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
67 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
68 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
69 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
70 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
71 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
72 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
73 مواد و امکانات آموزشی رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی
74 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
75 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
76 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
77 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
78 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
79 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
80 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
81 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
82 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
83 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
84 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
85 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
86 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
87 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
88 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی
89 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی