| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی در سرفصل مصوب رشته مدیریت و کنترل بیابان مقطع کارشناسی ارشد |
| 2 |
هدف کلی |
ارتقای دانش تخصصی دانشجویان در حوزه بوم شناسی خشکبوم ها |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانش عمومی اکولوژی و دانش تخصصی اکولوژی گیاهی به ویژه در حوزه خشکبوم ها |
| 4 |
اهداف یادگیری |
ارتقای دانش اکولوژیک دانشجویان به ویژه با رویکرد تحلیل سیستمی اکوسیستم های خشک و نیمه خشک |
| 5 |
اهداف یادگیری |
یادآوری پاره ای مفاهیم بنیادین در حوزه اکولوژی خشکبوم ها |
| 6 |
اهداف یادگیری |
شیوه رفتار و سازش گیاهان جهت گریز یا مواجهه با انواع تنش های محیطی در خشکبوم ها |
| 7 |
اهداف یادگیری |
شیوه اتخاذ استراتژی های دو گانه ی اجتناب یا مقاومت در جهت بقا و تکثبر گیاهان در خشکبوم ها |
| 8 |
اهداف یادگیری |
رویکرد سیستمی به مثابه روشی جامع برای شناخت رفتار و عملکرد سیستم های پیچیده نظیر اکوسیستم ها |
| 9 |
اهداف یادگیری |
بیان و نقد رویکردهای فروکاست گرایانه و تعین گرایانه در شناخت اجزاء و رفتار سیستم ها |
| 10 |
اهداف یادگیری |
تشکیل الگوهای لکه ای بر مبنای ماهیت بازپخش منابع در خشکبوم ها به مثابه نمونه ی خوبی از رویکرد سیستمی به شناخت رفتار خشکبوم ها |
| 11 |
اهداف یادگیری |
نحوه عملکرد سازوکارهای بازپخش منابع در خشکبوم ها و بیان اهمیت و لزوم آنها جهت تشکیل لکه های پوشش گیاهی در خشکبوم ها |
| 12 |
اهداف یادگیری |
کاربرد چارچوب TTRP در توضیح و تفسیر ساختار لکه ای پوشش گیاهی و نحوه ی عمل آن |
| 13 |
اهداف یادگیری |
استفاده از مفاهیم ساختاری و عملکردی الگوهای لکه ای پوشش گیاهی جهت ارزیابی سازکارهای رفتاری پوشش گیاهی خشکبوم ها |
| 14 |
اهداف یادگیری |
معرفی برخی روش های مناسب جهت ارزیابی عملکرد خشکبوم ها مبتنی بر ساختار پراکنش پوشش گیاهی |
| 15 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو، آموزش آنلاین به علاوه در اختیار گذاشتن فیلم های آموزشی بصورت آفلاین |
| 16 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 17 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 18 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 19 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 20 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 21 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 22 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 23 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 24 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 25 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 26 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 27 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 28 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 29 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 30 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 31 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 32 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 33 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 34 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 35 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 36 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 37 |
منبع |
کتاب رویکرد سیستمی به تجزیه و تحلیل اکوسیستم ها
کتاب بوم شناسی بیابان
مقالات تخصصی در نشریات مختلف مرتبط با مباحث |
| 38 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 39 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 40 |
اهداف یادگیری |
دیدگاه های اکوسیستمی و کاربری در خصوص خشکبوم ها که منجر به تعریف های متفاوت می شود. بیان تفاوت ها و شباهت ها |
| 41 |
اهداف یادگیری |
رویکردهای نوین معطوف به پیشرفت دانش و یافته ای جدید دانش اکولوژی خشکبوم ها که منجر به بازنگری در چارچوب های فکری پیشین شده است. |
| 42 |
اهداف یادگیری |
بیان یکی از مفاهیم مهم در اکولوژی پوشش گیاهی مناطق خشک و نیمه خشک که برآیندی از عوامل محیطی و مدیریتی بسیار متنوع است. دینامیک پوشش گیاهی خشکبوم ها، پدیده ای بسیار پیچیده با عدم قطعیت بالاست که شناخت ما از آن در سالهای اخیر بطور کلی تغییر کرده است. |
| 43 |
اهداف یادگیری |
تحلیل مکانیزم تأثیرگذاری عوامل گوناگون بر پویایی پوشش گیاهی خشکبوم ها و بیان چارچوب های زمانی و مکانی و همچنین مقیاس عمل هریک از عوامل |
| 44 |
اهداف یادگیری |
بیان سنتز جدید حاصل از تلفیق سه چارچوب فکری متفاوت و ارایه نظریه و مدل جدید دینامیک پوشش گیاهی.
آینده تحولات این بخش از دانش اکولوژی خشکبوم ها |
| 45 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 46 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 47 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 48 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 49 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 50 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 51 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 52 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 53 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 54 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 55 |
اهداف یادگیری |
سمت و سوی تغییرات پارادایمی دینامیک پوشش گیاهی در طول یک صد سال گذشته و روند آتی آن و تأثیر بر فهم امروزی ما از چارچوب تئوریک و کاربردی توالی پوشش گیاهی |
| 56 |
روش تدریس |
بیان مطالب در کلاس همراه با بحث و گفتگو |
| 57 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در مباحث |
| 58 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 59 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 60 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 61 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 62 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 63 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 64 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 65 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 66 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 67 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 68 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 69 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 70 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 71 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 72 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 73 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، نرم افزارهای تخصصی ارتباط مجازی |
| 74 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 75 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 76 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 77 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 78 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 79 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 80 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 81 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 82 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 83 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 84 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 85 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 86 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 87 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 88 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |
| 89 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر بصورت آزمون های متوالی در طول ترم، آزمون نهایی، فعالیت و مشارکت کلاسی |