طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره ریاضیات پایه به ارزش سه واحد از دروس پایه ای رشته پژوهش گری علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی است.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان علوم اجتماعی با محاسبات و مباحث اصلی ریاضیات متناسب با کاربردهای آنها در علوم اجتماعی
3 شایستگی های پایه با توجه به چالش های مربوط به الگوی تدریس ریاضیات در شاخه انسانی متوسطه، برخورداری از پشتکار و حضور منظم و نیز علاقه و تعهد دانشجو به یادگیری در فراگیری مباحث ریاضیات ضروری است.
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با کاربردهای ریاضیات در علوم اجتماعی بهبود قابلیت های تحلیلی و ذهنی دانشجویان
5 روش تدریس این درس به صورت سه واحد نظری ارائه می شود. همچنین مجموعه ای از فعالیت های جانبی به ویژه برگزاری جلسات حل تمرین جهت افزایش میزان یادگیری دانشجویان مورد توجه است.
6 وظایف دانشجو حضور منظم در کلاس، مشارکت فعاللانه در مباحث، پاسخگویی به سوالات موردی و امتحانات هماهنگ، انجام تکالیف محوله
7 منبع ریاضیات پایه برای علوم اجتماعی، دکتر کریم منصورفر، انتشارات سمت ریاضیات در علوم اجتماعی، دکتر میثم موسایی و محمد وحدانی، انتشارات نورعلم
8 مواد و امکانات آموزشی با توجه به ماهیت نظری درس جدای از فضای کلاسی مناسب و مجهز به تکنولوژی های آموزشی، مواد و امکانات اختصاصی برای این درس مورد نیاز نیست.
9 نحوه ارزشیابی برگزاری کوئیزهای دوره ای، امتحان میان ترم و پایان ترم.