طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس شبیه سازی در علوم و مهندسی آبخیز یکی از دروس تخصصی دوره دکتری رشته علوم و مهندسی آبخیز است که به روشها، چالشها و رویکردهای موجود در شبیه سازی فرآیندهای حوضه آبخیز می پردازد.
2 هدف کلی آشنایی با رویکردهای مدل سازی، مدل های فرایندگرادر شبیه سازی فرآیندهای بارش و رواناب سیل مولفه های بیلان آبی و رسوبدهی در مقیاس آبخیز، انتخاب مدل مناسب بر اساس داده ها و اطلاعات موجود
3 شایستگی های پایه دانشجو باید دانش لازم درباره فرایندهای حوزه آبخیز مخصوصا فرایندهای هیدرولوژیکی حوزه آبخیز، روشهای مدلسازی و مدلهای رایج در آبخیزداری داشته باشد
4 اهداف یادگیری 1- ارتباط سیتسم، مدل و شبیه سازی 2- انواع مدل-های و روش انتخاب مدل 3- آشنایی باچالشهای شبیه سازی در ابخیزداری 4- روشهای جدید مدلسازی و شبیه سازی در آبخیز
5 روش تدریس بخش تئوری به صورت سخنرانی و ارایه اسلایدـ بخش عملی به صورت پروژه عملی
6 وظایف دانشجو حضور منظم در کلاس، مشارکت در کلاس و مطالعه منابع
7 منبع 1. Singh, V. P. (1995). Computer models of watershed hydrology. Rev. 2. Singh, V. P., & Frevert, D. K. (Eds.). (2005). Watershed models. CRC Press. 3. Westervelt, J. (2001). Simulation modeling for watershed management. Springer Science & Business Media. 1. Journal of Hydrology 2. Environmental Modeling and Software
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر و پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی بخش تئوری امتحان پایانی (12 نمره) ـ بخش عملی و ارزیابی مستمر (8 نمره)
10 فایل Pdf File