1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به اینکه کشاورزی در کشور ما تحت تنش های مختلف زنده و غیر زنده انجام میشود این درش می تواند در توانمند شدن دانشجویان برای مدیریت بهتر این تنش ها در سطح مزرعه موثر باشد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با اثرات منفی تنش های مختلف محیطی غیر زنده بر رشد و نمو گیاهان زراعی و نحوه مدیریت آنها مهمترین هدف از ارایه این درس می باشد. |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط کافی به دروس دوره کارشناسی به ویژه فیزیولوژی گیاهان زراعی مهم است |
4 |
اهداف یادگیری |
اهداف مهم آشنایی دانشجویان با شدت تنش های محیطی در ایران، ماهیت هر کدام از تنش های محیطی و نحوه اثر آن بر رشد و نمو گیاهان زراعی و نحوه مدیریت موثر هر یک از تنش های محیطی در سطح مزرعه و گلخانه می باشد. |
5 |
روش تدریس |
بحث کلاسی،؛ تدریس در کلاس و واداشتن دانشجویان به تهیه یک سمینار برای این درس می باشد. |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت در مباحث کلاسی، حضور منظم در کلاس و ارائه یک سمینار در کلاس |
7 |
منبع |
فیزیولوژی تنش های محیطی در گیاهان
نویسنده کافی محمد انتشارات انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد
کتاب فیزیولوژی تنش های محیطی در گیاهان (غیرزیستی)
ناشر : دانشگاه مراغه
نویسنده : عزتاله اسفندیاری |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس، رایانه و دستگاه ویدیو پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در مباحث کلاسی؛ ارائه سمینار، امتحان پایان ترم |