1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی الزامی |
2 |
هدف کلی |
دانشجویان در این درس با مشخصات رسوب شناختی رخساره های کربناتی، شیمیایی/بیوشیمیایی غیرکربناتی (سولفاتی، سیلیسی، غنی از مواد آلی، فسفریت، و آهندار)، و کاربردهای این رخساره ها در بازسازی شرایط محیطی، مطالعات چینه نگاری سنگی، تجزیه و تحلیل کیفیت سنگ های کربناته، و رسوب شناسی زیست محیطی آشنا خواهند شد. |
3 |
شایستگی های پایه |
رسوب شناسی، کانی شناسی، ژئوشیمی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ماهیت و کیفیت سنگ های کربناته، آشنایی با چگونگی و مکانیزم تشکیل آن |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، پرسش و پاسخ، ارائه سمینار |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت منظم در کلاس، شرکت در مباحث و پرسش و پاسخ، ارائه سمینار |
7 |
منبع |
Boggs, S. Jr., 2009, Petrology of sedimentary rocks. Cambridge University Press.
Warren, J. 2006, Evaporites Sediments, Resources & Hydrocarbons. Springer Science and Business media, 1036pp.
Schlager, W. 2005, Carbonate Sedimentology and Sequence Stratigraphy. SEPM, concepts in sedimentology and paleontology, #7.
Tucker, M.E., and Wright, V.P., 1990. Carbonate sedimentology. Blackwell Scientific Publications, Oxford, 482P. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیو پروژکتور، پاور پوینت، وایت بورد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی، کیفیت سمینار، امتحان کتبی پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |