1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان اولین درس در ریاضی نویسی و معرفی پایههای ریاضی و تعاریف و اصول اولیه ارائه میشود. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی این درس آموزش درست نویسی در ریاضیات و شیوه درست اثبات احکام ریاضی است. |
3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با گزارهها، مجموعهها، نسبتها و توابع، اعداد، خانوادهها، اصول اولیه نظریه مجموعهها، بینهایت، اعداد اصلی و جبر آنها. |
4 |
روش تدریس |
جزئیات مربوط به تدریس در هر جلسه در سرفصل درس آمده است. روش اصلی در تدریس این است که ابتدا دانشجو خود به درک تعاریف و احکام پی برد و سپس قضیه کلی در این زمینه با همکاری دانشجو ارائه و اثبات گردد. |
5 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس، حل کردن تمرینهای تحویلی، انجام پروژههای فردی، شرکت در کلاس حل تمرین، شرکت در امتحان میانترم و پایانترم و ارائه نظر سازنده در کلاس، از وظایف عمده دانشجوی این درس میباشد. |
6 |
منبع |
کتاب منطق، مجموعهها، اعداد و کتاب منطق، ضامن استدلال و کتاب استقرا، گامهای پیاپی که توسط مدرس درس تألیف گردیده و منابعی که در این کتابها به آن اشاره شده است. |
7 |
نحوه ارزشیابی |
کوئیز، تمرین تحویلی، حضور فعال در کلاس، امتحان میانترم و پایانترم و انجام پروژههای فردی در کلاس بخش عمده نمره دانشجو را تشکیل میدهد. نمره کلاس حل تمرین نیز در نظر گرفته میشود. |