| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
در این درس دانشجویان گرامی با اهمیت پژوهش، انواع پژوهش، روش های پژوهش و ... آشنا می شوند. |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با اهمیت پژوهش
آشنایی با روش های پژوهش
آشنایی با اخلاق پژوهشی
آشنایی با ابزارهای نوین پژوهشی |
| 3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با اهمیت پژوهش
آشنایی با روش های پژوهش
آشنایی با اخلاق پژوهشی
آشنایی با ابزارهای نوین پژوهشی |
| 4 |
روش تدریس |
ارائه بحث توسط مدرس
مشارکت دانشجویان گرامی به شیوه ی کارگراهی
با توجه به اینکه درس روش تحقیق را بهتر است به شیوه ی کارگاهی برگذار کرد، بنابراین، پس از ارائه مطالب توسط مدرس، دانشجویان گرامی در بررسی نمونه ها مشارکت می کنند. |
| 5 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در مباحث کلاسی
فعالیت در کار گروهی |
| 6 |
منبع |
در این خصوص منابع متعددی وجود دارند. همیچنین، با یک جستجوی ساده می توان منابع متعددی برای روش تحقیق در دانش حقوق یافت. با این وجود، یکی از مهم ترین مشکلات اغلب این منابع، کاربردی نبودن و پیچیده بودن است. به ویژه آنگاه که بناست در مقطع کارشناسی روش تحقیق تدریس شود، این مشکل دوچندان می شود. بر همین اساس، در این درس بر تقریرات مدرس و جزوه کلاسی تکیه می شود. در این راستا، ترکیبی از تجربیات پژوهشی مدرس، متون منابع علمی موجود در این زمینه و ... مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود، دانشجویان گرامی می توانند برای مطالعه بیشتر به این منابع رجوع کنند:
1 روش تحقیق در علم حقوق، دکتر حسین آل کجباف، انتشارات جنگل.
2 روش تحقیق در علم حقوق، دکتر محمد جواد جاوید |
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات مرسوم آموزش مجازی |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
5 نمره آزمون پایان نیمسال و 15 نمره فعالیت کلاسی شامل کارگروهی، مشارکت فعال در کلاس و کارگاه های بررسی فعالیت های پژوهشی |
| 9 |
فایل |
Pdf File |