| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در شمار دروس بنیادین دوران کارشناسی است. |
| 2 |
هدف کلی |
شناسایی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... وقوع رفتار مجرمانه.
شناسایی روش های پیشگیری از بزهکاری و انحراف |
| 3 |
اهداف یادگیری |
شناسایی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... وقوع رفتار مجرمانه.
شناسایی روش های پیشگیری از بزهکاری و انحراف |
| 4 |
روش تدریس |
در این درس روش تدریس ترکیبی است از تدریس مدرس، مشارکت فعال دانشجویان و نز استفاده از کارشناسانی نظیر قضات، روانشناسان و ...
همچنین، دانشجویان گرامی د قالب گروه های مختلف و ارائه در کلاس می پردازند. |
| 5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه منابع
مشارکت در فعالیت های کلاسی
مشارکت در طرح و تحلیل پرونده ها
مشارکت در فعالیت های گروهی |
| 6 |
منبع |
در این زمینه، منابع متعدد علمی در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و ... وجود دارد. به عنوان نمونه می توان به:
تقریرات جرم شناختی استاد نجفی ابرندآبادی
جرم شناسی دکتر شهرام ابراهیمی
جرم شناسی دکتر نجفی توانا
دانشنامه بزه دیده شناسی
جرم شناسی دکتر کی نیا
دانشنامه جرم شناسی آکسفور
جرم و جرم شناسی از راب وایت و فیونا هینز
اشاره کرد.
در این کلاس تلاش می شود تا تلفیقی از همه منابع، پژوهش های استاد و البته پژوهش های میدانی مورد استفاده قرار گیرد. |
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از امکانات مرسوم آموزشی
استفاده از پاورپوینت
استفاده از کارشناسان در زمینه های مختلف |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت کلاسی شامل: کار گروهی، ارزیابی میان نیمسال، فعالیت هفتگی و ...
ارزیابی پایانی
لازم به ذکر است که بخشی از نمره مربوط به ارزیابی در طول نیمسال است. |
| 9 |
فایل |
Pdf File |