1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
مطالعه و ارزیابی تنوع زیستی در کشاورزی با تاکید بر بوم نظام های زراعی |
3 |
شایستگی های پایه |
توانایی در ارزیابی شاخص های تنوع زیستی کشاورزی
تجزیه و تحلیل سطوح مختلف تنوع زیستی در مقیاس های مختلف |
4 |
اهداف یادگیری |
توانایی در ارزیابی شاخص های تنوع زیستی در بوم نظام های زراعی
فراتحلیل تنوع زیستی و ارائه راهکارهای مناسب برای حفاظت از تنوع زیتی در بوم نظام های زراعی
طراحی روش های مدیریت برای حفاظت و ارتقای تنوع زیستی در بوم نظام های کشاورزی |
5 |
روش تدریس |
بصورت تئوری |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر و فعال در کلاس و شرکت در مباحث کلاسی و ارائه سمینار |
7 |
منبع |
1. جایگاه تنوع اکولوژیکی در توسعه پایدار. 1382. علیرضا کوچکی و عبدالمجید مهدوی دامغانی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. 441 ص.
2. تنوع زیستی کشاورزی. 1384. علیرضا کوچکی، عبدالمجید مهدوی دامغانی، بهنام کامکار، محمد فارسی، پرویز رضوانی مقدم و امیر بهزاد برزگر. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
3. تنوع زیستی و کشاورزی پایدار. 1387. علیرضا کوچکی و سمانه نجیب نیا. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
4. تنوع زیستی در نظام¬های تولید کشاورزی. 1390. علیرضا کوچکی، فرنوش فلاح پور و قربانعلی رسام. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
نیاز به امکانات سمعی و بصری و کامپیوتر |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر 15%
میان ترم، ارائه سمینار و شرکت در مباحث کلاس۵۰ %
آزمونهای نهایی ۳۵% |
10 |
فایل |
Pdf File |