1 |
هدف کلی |
ایجاد توانایی قرائت، تحلیل، فهم و ترجمه نهج البلاغة و سایر متون روایی. |
2 |
اهداف یادگیری |
1- آشنایی با اهمیّت زبان عربی و قواعد آن در کلام اهلبیت (علیهم السلام)، 2- توانایی قرائت، تحلیل لغوی، ساختاری و محتوایی، فهم معنا و درک برخی ابعاد ادبی کلام محمد و آلمحمد (علیهم السلام) |
3 |
منبع |
منابع اصلی: 1- نَهجُ البَلاغَه (تحقیق فیض الإسلام) 2- الصَّحیفَةُ السَّجَادِیَّةُ 3- کَلمَاتُ سَیّدِ العَرَبِ أبی الحَسَن علی بن أبِی طَالِب (الأشرَف الجَعفریّ، تحقیق موسوی بجنوردی)، قم: مکتبة العلامة المجلسی، 1403، 4- العَربیَّةُ العَلویَّةُ وَ اللُّغَةُ المَروِیَّةُ (شیخ حرّ عاملی - تحقیق وحید الشوندی)، العراق: العتبة الحسینیة المقدسة. 1443ق.
منابع فرعی:
1- آشنایی با متون حدیث و نهج البلاغه (مهدی مهریزی)، قم: مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)، 1398ش، 2- تحلیل ادبی نهج البلاغة و صحیفه سجادیه (محمد عشایری منفرد)، قم: مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)، 1398ش. 3- حدیثخوانی روشمند (درسنامه قرائت و درک متون حدیثی) (مهدی غلامعلی)، قم: نشر جمال، 1392ش، 4- درسنامه روایت خوانی (وسائل الشیعة)، حوزه علمیه مشکات علی بن موسی الرضا(ع)، مشهد: میراث انبیاء، 1402. |
4 |
فایل |
Pdf File |
5 |
روش تدریس |
تدریس، پرسش و پاسخ، یادگیری مشارکتی |
6 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی - امتحان پایانترم - تکلیف کلاسی |