| 1 | 
											جایگاه درس در برنامه درسی دوره | 
											این درس به صورت یک درس دو واحدی به عنوان یک درس تخصصی در دوره کارشناسی ارشد ژئومورفولوژی گرایش ژئومورفولوژی و آمایش محیط ارائه میشود. | 
										
																			
											| 2 | 
											هدف کلی | 
											آشنایی و افزایش اطلاعات و دانش دانشجویان در مورد 
عوامل وقوع سیل، هیدرولیک و هیدرولوژی سیلابها، 
اقدامات سازهای و غیر سازهای در مدیریت سیلاب 
آشنایی و کاربرد مدلهای سیلاب | 
										
																			
											| 3 | 
											شایستگی های پایه | 
											توانایی تحلیل سیلاب در حوضههای آبریز در مناطق طبیعی و شهری
دستیابی سریع به نتایج تحلیل سیلابها
استفاده از ابزار استخراج و کنترل سیل | 
										
																			
											| 4 | 
											اهداف یادگیری | 
											توانایی تحلیل وقایع سیل، 
توانایی تحلیل روشهای مدیریت و کنترل سیل | 
										
																			
											| 5 | 
											روش تدریس | 
											ارائه سرفصلها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و با استفاده از وایت برد انجام خواهد شد. 
انجام تکلیف و پروژه توسط دانشجویان به تثبیت موضوعات ارائه شده کمک خواهد کرد.
آموزش نرم افزار، استخراج نتایج از آن و تحلیل نتایج از بخشهای دیگر تدریس خواهد بود. | 
										
																			
											| 6 | 
											وظایف دانشجو | 
											حضور منظم، فعال و مفید در کلاس درس
 انجام به موقع تمامی تکالیف و پروژههای کلاسی، 
ارائه سمینار کلاسی در ارتباط با یکی از موضوعات مطرح شده و یا پیشنهاد شده در کلاس با موضوع کلی تحلیل وقایع سیل و نحوه مدیریت آن در یک منطقه به صورت موردی | 
										
																			
											| 7 | 
											منبع | 
											ارزیابی و مدیریت ریسک سیلاب ترجمه: علیرضا مقدمنیا، جمیله سلیمی گوجی. ناشر: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم، 1398
مدیریت و کنترل سیلاب. تالیف: مهدی وفاخواه و  علیرضا مقدمنیا.  ناشر: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، چاپ اول، 1398.
مدیریت رودخانه و کنترل سیلاب با استفاده از روشهای غیرسازهای. ترجمه: امید اسدینلیوان، مهدی تیموری، امید رحمتی، آیدینگ کرنژادی. ناشر: انتشارات نوروزی، چاپ اول، 1397
مهار سیلاب و مهندسی زهکشی. ترجمه: مسعود قدسیان،  ناشر: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، چاپ اول، 1377
خلاصه یافتهها، درسآموختهها و پیشنهادهای گزارش ملی سیلابها، وزارت نیرو، مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی، آذرماه 1399 | 
										
																			
											| 8 | 
											مواد و امکانات آموزشی | 
											درس با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری و وایت برد ارائه خواهد شد.
بخش دیگری از درس با استفاده از کامپوتر و نرم افزارهای مربوط به مدیریت و کنترل سیل به انجام خواهد رسید. 
ارائه یک سمینار توسط هر یک از دانشجویان در ارتباط با یکی از موضوعات پیشنهادی از روشهای دیگر آموزشی خواهد بود. | 
										
																			
											| 9 | 
											نحوه ارزشیابی | 
											ارزشیابی مستمر (ارزیابی در طول ترم شامل، حضور و مشارکت فعال در مباحث کلاس، آزمونک شفاهی و کتبی و....)، 25 درصد
تکالیف هفتگی، 20 درصد 
انجام پروژه و ارائه تحقیق کلاسی، 30 درصد 
امتحان پایانترم،  25 درصد |