طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی دکتری گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی گیاهان باغی
2 هدف کلی آشنایی با جنبه های پیشرفته مهندسی ژنتیک و دستورزی ارگانیسم های مختلف با اهداف اصلاحی
3 شایستگی های پایه ژنتیک مولکولی، مهندسی ژنتیک پایه، بیوتکنولوژی گیاهی
4 روش تدریس بر اساس سرفصل ها و به صورت تئوری و احتمالا برگزاری یک کارگاه دو روزه برای برخی مباحث آزمایشگاهی
5 وظایف دانشجو یادگیری و پی گیری مطالب ، شرکت در سمینار دانشجویی و امتحان پایان ترم و همچنین تکالیف کلاسی
6 منبع Williams et al. 2010, Genetic engineering, Wiley publishing Beiquan and Scorza, 2011, Transgenic horticultural crops, CRC Press
7 نحوه ارزشیابی بخش دکتر مرعشی 10 نمره بخش دکتر مشتاقی 10 نمره
8 اهداف یادگیری روش های کلونینگ غیر مبتنی بر آنزیم های برشی
9 اهداف یادگیری جداسازی ژنها مبتنی بر کلونینگ مبتنی بر نقشه
10 اهداف یادگیری کشت بافت به عنوان پیش نیاز انتقال ژن به گیاهان
11 اهداف یادگیری انواع روشهای انتقال ژن
12 اهداف یادگیری تشخیص مولکولی گیاهان تراریخته
13 اهداف یادگیری روشهای تشخیص مولکولی گیاهان تراریخته
14 اهداف یادگیری روشهای تشخیص مولکولی گیاهان تراریخته
15 اهداف یادگیری تولید پروتئین نوترکیب در سیستم های مختلف
16 اهداف یادگیری آشنایی با روشهای افزایش تولید متابولیتهای دارویی
17 اهداف یادگیری بررسی برهمکنش های پروتئین ها در تشخیص مولکولی
18 اهداف یادگیری رویکردهای ایمن برای دست ورزی ژنتیکی
19 اهداف یادگیری سیستم های عاری از نشانگر
20 اهداف یادگیری مروری بر شناسایی و کلون سازی ژنها، ژنتیک مستقیم و معکوس
21 اهداف یادگیری ابزارهای دست ورزی ژنتیکی ، آنزیم های برشی و حامل های کلون سازی
22 اهداف یادگیری روشهای حذف ژنهای نشانگر
23 اهداف یادگیری اطلاعاتی در مورد محصولات بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک
24 فایل Pdf File
25 مواد و امکانات آموزشی کلاس و کامپیوتر و دستگاه دیتا
26 اهداف یادگیری اطلاعات در مورد محصولات تراریخته در جهان
27 اهداف یادگیری حذف ژنهای نشانگر
28 اهداف یادگیری انواع مخاطرات احتمالی و راهکارها
29 اهداف یادگیری روشهای عاری از ژنهای نشانگر
30 اهداف یادگیری کاربرد روشهای مولکولی و مهندسی ژنتیک در رساله