1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس الزامی تخصصی دکتری بیوتکنولوژی کشاورزی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی بنیادی دانشجویان با روش های شناسایی و جداسازی ژنها با هدف انتقال و کاربرد آنها در محصولات تراریخته |
3 |
شایستگی های پایه |
مهندسی ژنتیک اصول و روشها |
4 |
روش تدریس |
بر اساس سرفصل مطالب |
5 |
وظایف دانشجو |
یادگیری مباحث، شرکت در سمینارهای کلاسی و امتحان و همچنین انجام تکالیف کلاسی |
6 |
منبع |
ژنوم3
آنالیز ژن و ژنوم |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
دستگاه دیتا، کلاس و کامپیوتر |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر آزمون میان ترم آزمون پایان ترم پروژه/کار عملی
6 5 5 4 |
9 |
اهداف یادگیری |
مقدمات اهمیت شناسایی و جداسازی ژنها |
10 |
اهداف یادگیری |
روش های غیرتجربی و تجربی جداسازی ژنهاشامل روش های مبتنی بر هیبریداسیون |
11 |
اهداف یادگیری |
روش های نوین توالی یابی با تاکیر بر یافتن ژنها |
12 |
اهداف یادگیری |
روش های شناسایی مبتنی بر عملکرد ژن،روش های شناسایی مبتنی بر واکنش ایمونولوژیکی |
13 |
اهداف یادگیری |
روش های شناسایی مبتنی بر میانکنش شیمیایی پروتئین ها (انواع روش ها نظیر سیستم هیبرید دوتایی مخمر و نمایش فاژی)، |
14 |
اهداف یادگیری |
روش های شناسایی عملکرد ژنها |
15 |
اهداف یادگیری |
روش های شناسایی عملکرد ژنها |
16 |
اهداف یادگیری |
شناسایی ژنهایی با میانکش عملکردی و شناسایی عملکرد ژنوم |
17 |
اهداف یادگیری |
روش ساخت سازه مناسب برای انتقال ژن به گیاهان |
18 |
اهداف یادگیری |
روش های کلونینگ مبتنی بر آنزیم های برشی و غیر مبتنی بر آنها |
19 |
اهداف یادگیری |
بیان پروتئین هترولوگوس در میزبان های پروکاریوت و یوکاریوت، سیستم¬های خالص سازی پروتئین نوترکیب، |
20 |
اهداف یادگیری |
انواع انتقال ژن به گیاهان (موقت و دایمی |
21 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های ویرایش ژنومی شامل چهار روش اصلی |
22 |
اهداف یادگیری |
تاکید بر روش کریسپر و اجزای آن |
23 |
اهداف یادگیری |
مهندسی ژنتیک گیاهی(مقاومت به تنش های زیستی و غیر زیستی، زیست پالائی، کیفیت مواد غذائی و....) موقعیت مهندسی ژنتیک محصولات تراریخته در ایران و جهان |
24 |
اهداف یادگیری |
سمینارهای دانشجویی |
25 |
فایل |
Pdf File |
26 |
اهداف یادگیری |
کاربرد روشهای مهندسی ژنتیک در رساله و اصلاح گیاهی |