1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس الزامی و تخصصی ارشد بیوتکنولوژی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با اصول و مبانی همسانه سازی ژنها |
3 |
شایستگی های پایه |
ژنتیک مولکولی و بیوشیمی |
4 |
اهداف یادگیری |
انجام دست ورزی های ژنتیکی بر روی گیاهان به منظور اصلاح صفات گیاهان زراعی |
5 |
اهداف یادگیری |
آز |
6 |
اهداف یادگیری |
تاریخ دستکاری ژنتیکی و تعریف مهندسی ژنتیک ، ابزار لازم برای دستکاری ژنتیکی |
7 |
اهداف یادگیری |
آز |
8 |
اهداف یادگیری |
تاریخ دستکاری ژنتیکی و تعریف مهندسی ژنتیک ، ابزار لازم برای دستکاری ژنتیکی |
9 |
اهداف یادگیری |
آز |
10 |
اهداف یادگیری |
انواع آنزیم های برشی (I , II , III)، |
11 |
اهداف یادگیری |
آز |
12 |
اهداف یادگیری |
تهیه Insert DNA |
13 |
اهداف یادگیری |
آز |
14 |
اهداف یادگیری |
ناقلین (تعریف ناقل، عملکرد، انواع ناقل، پلاسمیدها، باکتریوفاژها و غیره) |
15 |
اهداف یادگیری |
آز |
16 |
اهداف یادگیری |
سایر آنزیم های مهم در مهندسی ژنتیک |
17 |
اهداف یادگیری |
آز |
18 |
اهداف یادگیری |
روشهای همسانه سازی، ساخت کتابخانه cDNA روشهای جدا سازی ژن و غربال کتابخانه cDNA، |
19 |
روش تدریس |
بر اساس آموزش کلاسی و استفاده از دستگاه دیتا و همچنین برگزاری آزمایشگاه |
20 |
وظایف دانشجو |
یادگیری مطالب و شرکت در سمینارهای کلاسی و امتحان نهایی |
21 |
منبع |
|
22 |
مواد و امکانات آموزشی |
دستگاه دیتا و کامپیوتر و آزمایشگاه |
23 |
نحوه ارزشیابی |
بخش آقای دکتر مرعشی 10 نمره
بخش دکتر مشتاقی 10 نمره |
24 |
اهداف یادگیری |
آز |
25 |
اهداف یادگیری |
ساخت یک وکتور نوترکیب (پیشبر، ژن اصلی، ژن مارکر و وکتور مناسب)، |
26 |
اهداف یادگیری |
آز |
27 |
فایل |
Pdf File |
28 |
اهداف یادگیری |
واکنش زنجیره ای پلیمراز و انواع آن، تایید وکتور نوترکیب (PCR ، هضم برشی و توالی یابی)، |
29 |
اهداف یادگیری |
آز |
30 |
اهداف یادگیری |
ناقل¬های همسانه سازی و بیان ژن در پروکاریوتها و مخمر |
31 |
اهداف یادگیری |
آز |
32 |
اهداف یادگیری |
تهیه سازه مناسب برای انتقال ژن به گیاهان ، |
33 |
اهداف یادگیری |
آز |
34 |
اهداف یادگیری |
روشهای مستقیم و غیرمستقیم، موقت و دائم انتقال ژن به گیاه، مکانیزم انتقال ژن توسط آگروباکتری |
35 |
اهداف یادگیری |
آز |
36 |
اهداف یادگیری |
انتخاب گیاهان تراریخته و ژنهای گزینشگر و گزارشگر |
37 |
اهداف یادگیری |
آز |
38 |
اهداف یادگیری |
ارزیابی و تشخیص گیاهان تراریخته شامل: مولکولی: در سطح DNA نظیر سادرن بلاتینگ و PCR، در سطح RNA نظیر RT،PCR و Real time PCR و نوردرن بلاتینگ ، در سطح پروتئین نظیر وسترن بلاتینگ و الایزا). |
39 |
اهداف یادگیری |
آز |
40 |
اهداف یادگیری |
ادامه روشهای ارزیابی و تشخیص گیاهان تراریخته |
41 |
اهداف یادگیری |
آز |
42 |
اهداف یادگیری |
اهداف تولید محصولات تراریخته |
43 |
اهداف یادگیری |
آز |
44 |
اهداف یادگیری |
انواع محصولات تراریخته در جهان |
45 |
اهداف یادگیری |
آز |
46 |
اهداف یادگیری |
وضعیت محصولات تراریخته در جهان |