| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دروس تخصصی |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با کاربردهای بیوتکنولوژی در علوم باغبانی برای اصلاح این گیاهان |
| 3 |
شایستگی های پایه |
مفاهیم ژنتیک و اصلاح نباتات |
| 4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان می توانند با فراگیری این درس از روش های نوین مولکولی برای اصلاح گیاهان باغبانی استفاده نموده و در هدف گیری پروژه های دکتری از آن کمک بگیرند |
| 5 |
روش تدریس |
مفهوم کلونینگ و لزوم آن و تاریخچه کلونینگ |
| 6 |
روش تدریس |
ابزارهای کلونینگ شامل آنزیم های برشی |
| 7 |
روش تدریس |
انواع وکتورهای مورد استفاده در کلونینگ |
| 8 |
روش تدریس |
آشنایی با روش کلون کردن ژنها در شرایط این ویترو و بدون استفاده از سلول ژنده |
| 9 |
روش تدریس |
انواع روش های انتقال ژن به گیاهان خصوصا با استفاده از تفنگ ژنی و آگروباکتریوم |
| 10 |
روش تدریس |
ارزیابی و تایید گیاهان تراریخته در سطوح مختلف مولکولی |
| 11 |
روش تدریس |
انواع محصولات تراریخته مقاوم به تنش های زیستی و غیرزیستی و با اهداف خاص |
| 12 |
روش تدریس |
مفهوم کلونینگ و لزوم آن و تاریخچه کلونینگ |
| 13 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس و پیگیری مستمر بحث
استفاده از بسترهای هوش مصنوعی مجاز است منوط به اینکه اعلام شود و تحلیل نتایج توسط دانشجو انجام شود. |
| 14 |
منبع |
همسانه سازی ژنها
اصول بیوتکنولوژی گیاهی
سایتها و مقالات مرتبط با بحث |
| 15 |
مواد و امکانات آموزشی |
دستگاه کامپیوتر و دیتا |
| 16 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر و حضور کلاسی 10 نمره بخش آقای دکتر ملک زاده
ارزشیابی مستمر و حضور کلاسی 10 نمره بخش خانم دکتر مشتاقی |
| 17 |
فایل |
Pdf File |
| 18 |
روش تدریس |
ابزارهای کلونینگ شامل آنزیم های برشی |
| 19 |
روش تدریس |
انواع وکتورهای مورد استفاده در کلونینگ |
| 20 |
روش تدریس |
آشنایی با روش کلون کردن ژنها در شرایط این ویترو و بدون استفاده از سلول ژنده |
| 21 |
روش تدریس |
انواع روش های انتقال ژن به گیاهان خصوصا با استفاده از تفنگ ژنی و آگروباکتریوم |
| 22 |
روش تدریس |
ارزیابی و تایید گیاهان تراریخته در سطوح مختلف مولکولی |
| 23 |
روش تدریس |
انواع محصولات تراریخته مقاوم به تنش های زیستی و غیرزیستی و با اهداف خاص |
| 24 |
روش تدریس |
مزایا و مخاطرات محصولات تراریخته و ارایه آمار جهانی این محصولات |
| 25 |
روش تدریس |
بر اساس ارایه مفاهیم تئوری در کلاس و استفاده از کلیپ های آموزشی |