طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دروس تخصصی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با کاربردهای بیوتکنولوژی در علوم باغبانی برای اصلاح این گیاهان
3 شایستگی های پایه مفاهیم ژنتیک و اصلاح نباتات
4 اهداف یادگیری دانشجویان می توانند با فراگیری این درس از روش های نوین مولکولی برای اصلاح گیاهان باغبانی استفاده نموده و در هدف گیری پروژه های دکتری از آن کمک بگیرند
5 روش تدریس مفهوم کلونینگ و لزوم آن و تاریخچه کلونینگ
6 روش تدریس ابزارهای کلونینگ شامل آنزیم های برشی
7 روش تدریس انواع وکتورهای مورد استفاده در کلونینگ
8 روش تدریس آشنایی با روش کلون کردن ژنها در شرایط این ویترو و بدون استفاده از سلول ژنده
9 روش تدریس انواع روش های انتقال ژن به گیاهان خصوصا با استفاده از تفنگ ژنی و آگروباکتریوم
10 روش تدریس ارزیابی و تایید گیاهان تراریخته در سطوح مختلف مولکولی
11 روش تدریس انواع محصولات تراریخته مقاوم به تنش های زیستی و غیرزیستی و با اهداف خاص
12 روش تدریس مفهوم کلونینگ و لزوم آن و تاریخچه کلونینگ
13 وظایف دانشجو حضور در کلاس و پیگیری مستمر بحث استفاده از بسترهای هوش مصنوعی مجاز است منوط به اینکه اعلام شود و تحلیل نتایج توسط دانشجو انجام شود.
14 منبع همسانه سازی ژنها اصول بیوتکنولوژی گیاهی سایتها و مقالات مرتبط با بحث
15 مواد و امکانات آموزشی دستگاه کامپیوتر و دیتا
16 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر و حضور کلاسی 10 نمره بخش آقای دکتر ملک زاده ارزشیابی مستمر و حضور کلاسی 10 نمره بخش خانم دکتر مشتاقی
17 فایل Pdf File
18 روش تدریس ابزارهای کلونینگ شامل آنزیم های برشی
19 روش تدریس انواع وکتورهای مورد استفاده در کلونینگ
20 روش تدریس آشنایی با روش کلون کردن ژنها در شرایط این ویترو و بدون استفاده از سلول ژنده
21 روش تدریس انواع روش های انتقال ژن به گیاهان خصوصا با استفاده از تفنگ ژنی و آگروباکتریوم
22 روش تدریس ارزیابی و تایید گیاهان تراریخته در سطوح مختلف مولکولی
23 روش تدریس انواع محصولات تراریخته مقاوم به تنش های زیستی و غیرزیستی و با اهداف خاص
24 روش تدریس مزایا و مخاطرات محصولات تراریخته و ارایه آمار جهانی این محصولات
25 روش تدریس بر اساس ارایه مفاهیم تئوری در کلاس و استفاده از کلیپ های آموزشی