1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اختیاری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با میکروبیولوژی عمومی ، کشت میکروبها و ساختار آنها و همچنین آموزش مهارتهای آزمایشگاهی در بخش عملی |
3 |
شایستگی های پایه |
ژنتیک پایه |
4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری روش های کشت میکروبی و مطالعه آنها |
5 |
روش تدریس |
تعریف میکروبیولوژی،تاریخچه علم میکروبیولوژی |
6 |
روش تدریس |
تعریف میکروبیولوژی،تاریخچه علم میکروبیولوژی |
7 |
روش تدریس |
اهمیت علم میکروبیولوژی |
8 |
روش تدریس |
اهمیت علم میکروبیولوژی |
9 |
روش تدریس |
رده بندی میکروارگانیسم ها شامل پروکاریوتها و یوکاریوتها، انواع رده بندی ها |
10 |
روش تدریس |
انواع روش های میکروسکوپی، روش های کشت و رنگ آمیزی |
11 |
روش تدریس |
انواع روش های میکروسکوپی، روش های کشت و رنگ آمیزی |
12 |
روش تدریس |
اجزای مشترک ساختار باکتری ها شامل نوکلوئید و سیتوپلاسم |
13 |
روش تدریس |
اجزای مشترک ساختار باکتری ها شامل نوکلوئید و سیتوپلاسم |
14 |
روش تدریس |
اجزای مشترک ساختار باکتری هاغشای سیتوپلاسمی و دیواره سلولی |
15 |
روش تدریس |
اجزای مشترک ساختار باکتری هاغشای سیتوپلاسمی و دیواره سلولی |
16 |
روش تدریس |
اجزای غیر مشترک ساختار باکتری ها شامل تاژک و مژک |
17 |
روش تدریس |
اجزای غیر مشترک ساختار باکتری ها شامل تاژک و مژک |
18 |
روش تدریس |
اجزای غیر مشترک ساختار باکتری ها شامل کپسول و اسپور |
19 |
روش تدریس |
اجزای غیر مشترک ساختار باکتری ها شامل کپسول و اسپور |
20 |
روش تدریس |
همانندسازی DNA، ساختار DNA ی باکتری ها |
21 |
روش تدریس |
همانندسازی DNA، ساختار DNA ی باکتری ها |
22 |
روش تدریس |
انتقال مستقیم DNA، کانجوگیشن |
23 |
روش تدریس |
انتقال مستقیم DNA، کانجوگیشن |
24 |
روش تدریس |
ترانسداکشن |
25 |
روش تدریس |
ترانسداکشن |
26 |
روش تدریس |
عوامل ایجاد موتاسیون، اثرات موتاسیون،روش های ترمیم موتاسیون |
27 |
روش تدریس |
عوامل ایجاد موتاسیون، اثرات موتاسیون،روش های ترمیم موتاسیون |
28 |
روش تدریس |
انواع ویروس های گیاهی ، حیوانی و باکتریوفاژها |
29 |
روش تدریس |
انواع ویروس های گیاهی ، حیوانی و باکتریوفاژها |
30 |
روش تدریس |
ماده ژنتیکی ویروسها و نحوه ی تکثیر آنها |
31 |
روش تدریس |
ماده ژنتیکی ویروسها و نحوه ی تکثیر آنها |
32 |
روش تدریس |
مخمرها ، سیکل زندگی و کاربرد آنها در بیوتکنولوژی |
33 |
روش تدریس |
مخمرها ، سیکل زندگی و کاربرد آنها در بیوتکنولوژی |
34 |
روش تدریس |
میکروارگانیسم های مهم در بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک شامل آگروباکتریوم، باسیلوس ها، اشرشیاکلی |
35 |
روش تدریس |
میکروارگانیسم های مهم در بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک شامل آگروباکتریوم، باسیلوس ها، اشرشیاکلی |
36 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر در کلاس های آموزش تئوری و عملی، ارایه یک مقاله لاتین مرتبط با موضوعات درس برای آشنایی با زبان تخصصی درس
استفاده از بسترهای هوش مصنوعی مجاز است منوط به اینکه دانشجو اعلام نماید و قدرت تحلیل بازخوردهای گرفته شده را داشته باشد |
37 |
منبع |
1- میکروب شناسی عمومی، 1388، دکتر صدیقه مهرابیان، مهدی منوچهری، سروش شهریاری حسامی، انتشارات آییژ
2- مبانی ژنتیک باکتری ها، 1388، دکتر رباب رفیعی طباطبایی، انتشارات آییژ
مقالات لاتین |
38 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر و دستگاه دیتا |
39 |
نحوه ارزشیابی |
آزمایشگاه 6 نمره
میان ترم و پایان ترم 12 نمره
سمینار کلاسی 2 نمره |
40 |
فایل |
Pdf File |
41 |
روش تدریس |
بر اساس آموزش کلاسی مفاهیم تئوری، کلیپ، و بازدید از آزمایشگاه مرکزی |