طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی اصلی
2 هدف کلی شناخت دانشجو نسبت به مطالعات قرآن معاصر
3 شایستگی های پایه اشنایی با متون عربی و تفسیری و و علوم قرآنی
4 اهداف یادگیری شناخت و تحلیل دانشجو و کسب مهارت های لازم در مورد دیدگاه های قرآن پژوهان معاصر و توانایی تحلیل و نقد آنها
5 روش تدریس تدریس به شیوه سخنرانی و ارائه نمونه هاو گاه پرسش و پاسخ و بحث گروهی است و دانشجویان باید روی نمونه های ارائه شده ونیز به صورت ارایه دانشجویان در کلاس در موضوعات مربوط به تفسیر تطبیقی
6 وظایف دانشجو حضور در کلاس و انجام تکالیف محول و فعالیت در کلاس و شرکت در بحثهای گروهی و ارایه های تعیین شده برای درس مربوطه
7 منبع فهرست منابع: گزیده ای از : کتاب هرمنوتیک و اصول فقه: در آمدی بر قصدی گرایی- تالیف دکتر علیرضا عابدی سرآسیا- بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی. مقالات استاد: اله «تکثر معنا در متون دینی» https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1041325.html مقاله «درآمدی بر نظریه کارکرد تلفیقی قرآن کریم(با تاکید بر برداشت های فقهی)» https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1054442.html مقاله « زبان قرآن و امکان سنجی طرح نظریه ارزش افزایی در تفسیر آن » https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1055322.html مقاله «بررسی نظریه تفسیری ابن عربی در مورد تکثر معنای قصدی با تاکید بر مبانی فلسفی و اثرات فقهی آن» https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1068302.html سایر منابع (مباحث قرآن و فرهنگ زمانه و زبان قرآن ): - کتاب زبان قرآن و مسایل آن (سعیدی روشن) - کتاب منطق تفسیر قرآن 4 (رضایی اصفهانی) کتاب تحلیل زبان قرآن - ساجدی
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب و ارائه درس از طریق پاور یا با کمک تخته سیاه
9 نحوه ارزشیابی فعالیت های کلاسی بخشی از نمره پایان ترم است و امتحان کتبی و نیز ارایه ها و تحقیقاتی ک در طول ترم بر عهده دانشجو گذاشته میشود