طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با پاسخ گیاهان زراعی به تنش های سرمازدگی، یخ زدگی و گرما و سایر تنش های محیطی در کشور
3 شایستگی های پایه شناخت تنش های محیطی و پاسخ گیاهان به آنها جهت مدیریت بهتر محصول
4 اهداف یادگیری تصمیم گیری صحیح در مدیریت محصول و کاهش اثرات زیانبار تنش های محیطی بر تولید گیاهان زراعی
5 روش تدریس با استفاده از امکانات سمعی و بصری رایج، پاورپوینت و در صورت امکان بازدید از مناطق تحت تنش و رویت اثرات تنش های محیطی بر محصولات کشاورزی
6 وظایف دانشجو حضور در کلاس، اجرای پروژه درسی، شرکت در مباحث کلاسی و انجام تکالیف مورد نظر
7 منبع 1. باقری، ع.، ا. نظامی و م. سلطانی. 1379. اصلاح حبوبات سرما دوست برای تحمل به تنش ها. وزارت کشاورزی، سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی. 2. کافی، م.، ا. برزویی، م. صالحی، ع. کمندی، ع. معصومی و ج. نباتی. 1388. فیزیولوژی تنش های محیطی در گیاهان. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. 3. کافی، م.، ب. کامکار، ع. مهدوی دامغانی، م. جامی الاحمدی. 1394. فیزیولوژی و نمو گیاهی (تایز، زایگر، مولر و مورفی). جهاد دانشگاهی مشهد. 4. کافی، م. و ع. مهدوی دامغانی. 1379. مکانیسم های مقاومت گیاهان به تنش های محیطی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. 5. میر محمدی میبدی، ع.م. و س. ترکش اصفهانی. 1379. جنبه های فیزیولوژی و بهنژادی تنش های سرما و یخ زدگی گیاهان زراعی. انتشارات گلبن، اصفهان. 6. میر محمدی میبدی، ع.م. و س. ترکش اصفهانی. 1382. مدیریت تنش های سرما و یخ زدگی گیاهان زراعی و باغی. انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان. 7- مقاله های جدید
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری ارایه می شود و لذا تامین امکانات جهت اجرای کلاس به صورت رایج کافی است.
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی کلاسی و تکالیف: 20% ارائه سمینار: 10% امتحان:70%