1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با پاسخ گیاهان زراعی به تنش های سرمازدگی، یخ زدگی و گرما و سایر تنش های محیطی در کشور |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت تنش های محیطی و پاسخ گیاهان به آنها جهت مدیریت بهتر محصول |
4 |
اهداف یادگیری |
تصمیم گیری صحیح در مدیریت محصول و کاهش اثرات زیانبار تنش های محیطی بر تولید گیاهان زراعی |
5 |
روش تدریس |
با استفاده از امکانات سمعی و بصری رایج، پاورپوینت و در صورت امکان بازدید از مناطق تحت تنش و رویت اثرات تنش های محیطی بر محصولات کشاورزی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، اجرای پروژه درسی، شرکت در مباحث کلاسی و انجام تکالیف مورد نظر |
7 |
منبع |
1. باقری، ع.، ا. نظامی و م. سلطانی. 1379. اصلاح حبوبات سرما دوست برای تحمل به تنش ها. وزارت کشاورزی، سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی.
2. کافی، م.، ا. برزویی، م. صالحی، ع. کمندی، ع. معصومی و ج. نباتی. 1388. فیزیولوژی تنش های محیطی در گیاهان. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.
3. کافی، م.، ب. کامکار، ع. مهدوی دامغانی، م. جامی الاحمدی. 1394. فیزیولوژی و نمو گیاهی (تایز، زایگر، مولر و مورفی). جهاد دانشگاهی مشهد.
4. کافی، م. و ع. مهدوی دامغانی. 1379. مکانیسم های مقاومت گیاهان به تنش های محیطی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
5. میر محمدی میبدی، ع.م. و س. ترکش اصفهانی. 1379. جنبه های فیزیولوژی و بهنژادی تنش های سرما و یخ زدگی گیاهان زراعی. انتشارات گلبن، اصفهان.
6. میر محمدی میبدی، ع.م. و س. ترکش اصفهانی. 1382. مدیریت تنش های سرما و یخ زدگی گیاهان زراعی و باغی. انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان.
7- مقاله های جدید |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت تئوری ارایه می شود و لذا تامین امکانات جهت اجرای کلاس به صورت رایج کافی است. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی کلاسی و تکالیف: 20%
ارائه سمینار: 10%
امتحان:70% |