طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 منبع بلیکی ، نورمن ) 1389 ( طراحی پژوهش های اجتماعی ،چاپ سوم ،ترجمه حسن چاوشیان ، نشر نی ، تهران دواس ، دیوید ) 1397 ( طرح تحقیق در تحقیقات اجتماعی ، ترجمه هوشنگ نائبی ، نشر نی ، تهران
2 جایگاه درس در برنامه درسی دوره ارتقای دانش پژوهشی و توانمندی های میدانی دانشجویان در راستای توصیف ، تحلیل و تبیین مسایل اجتماعی جامعه ایرانی
3 هدف کلی آشنایی با گام ها ، مراحل ، نحوه اجرا ، سازماندهی و تدوین یک گزارش پژوهشی
4 شایستگی های پایه دانش نظری و آگاهی از انواع روش های کمی و کیفی در حوزه علوم اجتماعی آشنایی با نحوه استفاده از نرم افزارهای تخصصی کمی و کیفی رایج در علوم اجتماعی
5 اهداف یادگیری ارتقای توانمندی های دانشجویان در راستای شناسایی مسایل اجتماعی و تبدیل آنها به مساله پژوهشی ارتقای توانمندی های دانشجویان در راستای بکار گیری روش های رایج تحقیق ( کمی یا کیفی ) و معطوف به یک مساله پژوهشی
6 روش تدریس یادگیری مشارکتی و مساله محور
7 وظایف دانشجو تدوین یک گزارش پژوهشی بر پایه اقدامات مبتنی بر یک طرح تحقیق
8 مواد و امکانات آموزشی نرم افزارهای تخصصی تحلیل کمی و کیفی
9 نحوه ارزشیابی حضور و مشارکت در کلاس ، انجام به موقع فعالیت های تعیین شده در طرح درس 3 نمره تدوین و ارایه یک گزارش پژوهشی 12 نمره آزمون کتبی 5 نمره