1 |
منبع |
بلیکی ، نورمن ) 1389 ( طراحی پژوهش های اجتماعی ،چاپ سوم ،ترجمه حسن چاوشیان ، نشر نی ، تهران
دواس ، دیوید ) 1397 ( طرح تحقیق در تحقیقات اجتماعی ، ترجمه هوشنگ نائبی ، نشر نی ، تهران |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ارتقای دانش پژوهشی و توانمندی های میدانی دانشجویان در راستای توصیف ، تحلیل و تبیین مسایل اجتماعی جامعه ایرانی |
3 |
هدف کلی |
آشنایی با گام ها ، مراحل ، نحوه اجرا ، سازماندهی و تدوین یک گزارش پژوهشی |
4 |
شایستگی های پایه |
دانش نظری و آگاهی از انواع روش های کمی و کیفی در حوزه علوم اجتماعی
آشنایی با نحوه استفاده از نرم افزارهای تخصصی کمی و کیفی رایج در علوم اجتماعی |
5 |
اهداف یادگیری |
ارتقای توانمندی های دانشجویان در راستای شناسایی مسایل اجتماعی و تبدیل آنها به مساله پژوهشی
ارتقای توانمندی های دانشجویان در راستای بکار گیری روش های رایج تحقیق ( کمی یا کیفی ) و معطوف به یک مساله پژوهشی |
6 |
روش تدریس |
یادگیری مشارکتی و مساله محور |
7 |
وظایف دانشجو |
تدوین یک گزارش پژوهشی بر پایه اقدامات مبتنی بر یک طرح تحقیق |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
نرم افزارهای تخصصی تحلیل کمی و کیفی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارکت در کلاس ، انجام به موقع فعالیت های تعیین شده در طرح درس 3 نمره
تدوین و ارایه یک گزارش پژوهشی 12 نمره
آزمون کتبی 5 نمره |