| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
در این درس با نظریه های ساخت زبان به طور کلی سر و کار داریم و نه دستور یک زبان خاص. در واقع آن ویژگی هایی را بررسی می کنیم که سرمنشأ پیدایش قواعد دستوری در زبان انسان است |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با گرایش های غالب در زبان شناسی نظری معاصر و تاریخچه ی مختصر شکل گیری و تحول آن ها |
| 3 |
شایستگی های پایه |
نیاز به آشنایی با مفاهیم کلی زبانشناسی و شناخت کلی از دستورهای زبان و قواعد نحوی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با
سه نگرش مسلط در زبانشناسی نظری
انقلاب های علمی در زبانشناسی
ارکان چارچوب نظری در نظریه های مختلف زبانشناسی |
| 5 |
روش تدریس |
استفاده از منابع مختلف از قبیل کتاب های فارسی و لاتین و مقاله های به روز |
| 6 |
وظایف دانشجو |
بررسی منابع معرفی شده و مقالات اخیر در زمینه موضوع هر جلسه همچنین مشارکت در کلاس و ارائه کلاسی |
| 7 |
منبع |
|
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب ها و مقالات فارسی و لاتین |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در کلاس و آزمون نهایی |
| 10 |
فایل |
Pdf File |