صفحات خانگی دانشگاه فردوسی مشهد

طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس اختیاری
2 منبع پیش قدم، ر. (1386). افزایش‌ تفکرانتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاس‌های زبان انگلیسی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 4، 153-167. پیش قدم، ر. (1387). ارتباط راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با جنسیت و راهبردهای غالب یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز، 51(127)، 23-52. پیش قدم، ر. (1391الف، مهر). نگاهی انتقادی به نقشه¬ی هوش در ایران: نخبگی یا مخبگی؟ ارائه شده در نخستین هم اندیشی ملی در امور نخبگان کشور.‎ تهران، ایران. پیش قدم، ر. (1391ب). معرفی زباهنگ به عنوان ابزاری تحول گرا در فرهنگ کاوی زبان. مطالعات زبان و ترجمه، 45(4)، 47-62. پیش قدم، ر.، طباطبائیان، م. و ناوری، ص. (1393). تحلیل انتقادی و کاربردی نظریه های فراگیری زبان اول: از پیدایش تا تکوین (ویراست دوم). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد. پیش قدم، ر. و فرخنده فال، ا. (1395). از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم. مطالعات زبان و ترجمه، 49 (4)، 1-13. پیش قدم، ر.، فیروزیان پوراصفهانی، آ. و طباطبایی فارانی، س. (1395). آینده‌پژوهی رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در پرتوی الگوی تحلیل لایه‌ای علت‌ها. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ۱۸، ۹۶-۱۲۰. پیش قدم، ر. و معافیان، ف. (1386). نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان‌ها. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، 42، ۵-۲۲. حسینی فاطمی، آ. و پیش قدم، ر. (1387). تاثیر فرهنگ در سبک¬های غالب یادگیری ادراکی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 41(2)، 59-73. خزاعی فرید، ع.، پیش قدم، ر. و ضیایی شیروان، س. (1390). اهمیت تفکر انتقادی در آموزش خواندن. نامه فرهنگستان، 12(45)، 19-37. قهاری، ش.، پیش قدم، ر.، قبانچی، ض. و غضنفری، م. (1391). بررسی ارتباط میان برنامه های درسی زبانی و افزایش قابلیت های هیجانی-اجتماعی زبان آموزان در چارچوب نظریه آموزش زبان کاربردی. مطالعات زبان و ترجمه، ۴۵، ۹۳-۱۱۶. محقق محجوبی، ف.، پیش قدم، ر. و حسینی فاطمی، آ. (1394). بررسی جامعه شناختی کارکردهای سکوت در متون دینی، ادبی و ضرب المثل های فرهنگ ایرانی با رویکردی میان رشته ای در آموزش زبان انگلیسی. مطالعات زبان و ترجمه، 48، ۲۷-۵۱
3 نحوه ارزشیابی معیار نمره بندی نمره امتحان 14 فعالیت کلاسی 6 ارائه کلاس 1 21