طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی این یک درس پایه است و منبع¬ها یا دستمایه¬های فراوان فارسی و انگلیسی داردکه به دانشجویان داده می شود.
2 شایستگی های پایه در واکاوی های سنتی سازه¬ها برای هر نقطه مادی شرط¬های ایستایی و سازگاری را به همراه رابطه¬های تنش و کرنش بر قرار می¬کنند. بیشتر این فرآیند¬ها به معادله¬های دیفرانسیلی می-انجامند که فقط برای سازه¬های ساده به¬¬آسانی حل می¬شوند. در برابر این فن¬ها، شیوه جزء محدود از شرط¬های ایستایی جزء بهره می¬جوید. افزون بر اینها، با بهره جستن از تابع¬های پنداشتی، شرط سازگاری میان کرنش¬ها و جابجایی¬های گره را تا جای ممکن برقرار می¬کند و به پاسخ عددی شایسته¬ای می¬رسد.
3 اهداف یادگیری روش جزء محدود برای مسئله‌های حدی یا مرزی به¬کار می‌رود، که در آن معادله دیفرانسیل حاکم و شرط¬های مرزی وابسته در دست باشند. شرط¬های مرزی به متغیر اصلی وابسته می‌باشند که در کناره‌های دامنه برقرار هستند.
4 روش تدریس 1- نمایه بخش¬های درس 1-1- ویژگی¬های درس. 2-1- روش مستقیم یا یک¬راست. 3-1- روش کارمایه. 4-1- مسئله یک بعدی. 5-1- تابع¬های شکل. 6-1- مسئله تخت. 7-1- صفحه خمشی. 8-1 –مسئله سه بعدی. 9-1- سازه¬های پوسته¬ای. 10-1- مانده¬های وزنی.
5 وظایف دانشجو انجام تمرینها و پرژه
6 منبع - نگره جزء محدود، نویسندگان: محمد رضایی¬پژند و محمد مویدیان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد. 2-2- جزء محدود برای سازه¬ها، ترجمه شاپور طاهونی. 3-2- روش المان¬های محدود، ترجمه علی کاوه و کشاورزی. 2-
7 مواد و امکانات آموزشی ارائه با پی دی اف و رایانه
8 نحوه ارزشیابی آزمون¬های ناگهانی، میانه و پایانی. 2-6- تمرین¬ها یا خودآزمایی¬های هفتگی، دفتر و زیادی. 3-6- نوشته¬های درس: در برگیرنده سخن¬های استاد، نوشته¬های تکمیلی و اضافی و نیز خودآزمایی¬های دفتر است.