1 |
هدف کلی |
این یک درس پایه است و منبع¬ها یا دستمایه¬های فراوان فارسی و انگلیسی داردکه به دانشجویان داده می شود. |
2 |
شایستگی های پایه |
در واکاوی های سنتی سازه¬ها برای هر نقطه مادی شرط¬های ایستایی و سازگاری را به همراه رابطه¬های تنش و کرنش بر قرار می¬کنند. بیشتر این فرآیند¬ها به معادله¬های دیفرانسیلی می-انجامند که فقط برای سازه¬های ساده به¬¬آسانی حل می¬شوند. در برابر این فن¬ها، شیوه جزء محدود از شرط¬های ایستایی جزء بهره می¬جوید. افزون بر اینها، با بهره جستن از تابع¬های پنداشتی، شرط سازگاری میان کرنش¬ها و جابجایی¬های گره را تا جای ممکن برقرار می¬کند و به پاسخ عددی شایسته¬ای می¬رسد. |
3 |
اهداف یادگیری |
روش جزء محدود برای مسئلههای حدی یا مرزی به¬کار میرود، که در آن معادله دیفرانسیل حاکم و شرط¬های مرزی وابسته در دست باشند. شرط¬های مرزی به متغیر اصلی وابسته میباشند که در کنارههای دامنه برقرار هستند. |
4 |
روش تدریس |
1- نمایه بخش¬های درس
1-1- ویژگی¬های درس.
2-1- روش مستقیم یا یک¬راست.
3-1- روش کارمایه.
4-1- مسئله یک بعدی.
5-1- تابع¬های شکل.
6-1- مسئله تخت.
7-1- صفحه خمشی.
8-1 –مسئله سه بعدی.
9-1- سازه¬های پوسته¬ای.
10-1- مانده¬های وزنی. |
5 |
وظایف دانشجو |
انجام تمرینها و پرژه |
6 |
منبع |
- نگره جزء محدود، نویسندگان: محمد رضایی¬پژند و محمد مویدیان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد.
2-2- جزء محدود برای سازه¬ها، ترجمه شاپور طاهونی.
3-2- روش المان¬های محدود، ترجمه علی کاوه و کشاورزی.
2- |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
ارائه با پی دی اف و رایانه |
8 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون¬های ناگهانی، میانه و پایانی.
2-6- تمرین¬ها یا خودآزمایی¬های هفتگی، دفتر و زیادی.
3-6- نوشته¬های درس: در برگیرنده سخن¬های استاد، نوشته¬های تکمیلی و اضافی و نیز خودآزمایی¬های دفتر است. |