طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره الزامی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مباحث مربوط به علم اکولوژی، چرخه مواد و سیر انرژی در اکوسیستم، و شناخت بستر موجودات و مطالعه روابط متقابل بین موجودات جهت شناخت بهتر مرتع و ارائه طرح های بهره برداری بهینه
3 شایستگی های پایه شناخت مفهوم اکولوژی و چرخه های مواد و سیر انرژی، اکولوژی مرتع و بررسی تاثیر فاکتورهای اقلیمی و محیطی بر گیاهان مرتعی
4 اهداف یادگیری بررسی مشخصات یک اکوسیستم مرتعی و ارائه راهکارهایی جهت مدیریت اکولوژیک اکوسیستمهای مرتعی با هدف کاهش آلودگی ها و بهبود سیستماتیک مراتع
5 روش تدریس معرفی منابع، ارائه سر فصل ها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و بحث در خصوص مطالب و سرفصل ها.
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در کلاس، ارائه سمینار و شرکت در مباحث
7 منبع اردکانی، م. 1397. اکولوژی . انتشارات دانشگاه تهران رستمی، س. و ساکتی، غ. 1397. اکولوژی عمومی و حیات وحش (مبانی نظری و عملی). انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان قربانی و همکاران.1389. اکولوژی عمومی. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد نصیری محلاتی م.؛ کوچکی ع.؛ رضوانی مقدم پ. و بهشتی.1392(چاپ هفتم). اگرواکولوژی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. محمد فیاض و مینا بیات.1396. رفتار چرایی دام، جلد اول: مراتع مناطق نیم هاستپی وکوهستا نهای مرتفع ایران. انتشارات سازمان جنگلها و مراتع جهان و همکاران. 1394. اگرواکوالوژی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. مصداقی، م. 1386 . مرتعداری در ایران. انتشارات آستانقدس رضوی. مقدم، م. 1377. مرتع و مرتعداری. انتشارات دانشگاه تهران.
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری (ویدیو پروژکتور) ارائه میشود.و برای بخش عملی از مراتع مختلف منطقه جهت بازدید و شناسایی مراتع و گونه های علوفه ای و مرتعی استفاده میشود
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر و شرکت در مباحث کلاسی 10% ، ، میان ترم 40% و آزمون نهایی 50%.