1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با تولید محصولات ارگانیک و نقش آنها در بهبود محیط زیست و سلامت جامعه |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت اهداف، مبانی، اصول و ابزار های تولید محصولات زراعی ارگانیک. |
4 |
اهداف یادگیری |
بررسی وجود آلایندههای شیمیایی در محصولات زراعی رایچ در مقایسه با محصولات زراعی ارگانیک.
ترویج استفاده از آفتکشهای طبیعی.
مدیریت اکولوژیکی کنترل آفات، بیماریها و علفهای هرز بدون استفاده از سموم سنتتیک
آشنایی با روش های بهبود ساختار، بافت و حاصلخیزی خاک
تولید مواد غذایی با کیفیت فرآیند/تغذیه ارگانیک بالاتر |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس بصورت حضوری و در شرایط خاص بصورت مجازی و با استفاده از Webinar، Vroom و VU خواهد بود که در آن معرفی منابع، ارائه سر فصل با استفاده از امکانات سمعی و بصری پاورپوینت و ارائه مقالات مربوط و بحث در خصوص مطالب و سرفصل ها. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و فعال در کلاس، انجام تکالیف از جمله ارایه سمینار و شرکت در مباحث درسی |
7 |
منبع |
حاجی محمدی، ب.، اسلامی، گ.، زندی، ه. 1396. سلامت و ایمنی محصولات کشاورزی ارگانیک. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
علیزاده، ا. 1400. کشاورزی ارگانیک با محوریت آفتکشها و کودهای سازگار با محیط زیست. مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجانغربی ۲۸۵ صفحه
شهرام گودرزی و مجتبی ابراهیمی. 1397. کشاورزی ارگانیک. انتشارات تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی (تاک) .260 ص
مجتبی ابراهیمی، زینب بصیری. 1397. کشاورزی ارگانیک. انتشارات تحقیقات آموزش کشاورزی. 250 ص |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت حضوری با استفاده از کامپیوتر و و نرم افزار های مربوطه ارائه میشود ودر موارد خاص ممکن است درس بصورت مجازی و با استفاده از وبینار یا ویروم برگزار گردد. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر در طول ترم 35%، ارائه سمینار 20%، ارایه مقاله 10% و امتحان پایان ترم 35% |