1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با تجزیه و تحلیل مفاهیم و مبانی فشرده سازی اکولوژیک در بوم نظام های زراعی و معرفی فشرده سازی بوم سازگار در تولید مواد غذایی، مفهوم امنیت غذایی و اثرات مدیریت فشرده گیاهان زراعی |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت اثرات فشرده سازی بوم نظام های زراعی بر اکوسیستم، بررسی امنیت غذای در دنیا و ارائه راهکارهای تولید فشرده و پایدار گیاهان زراعی برای حفظ کمیت و افزایش کیفیت، مفهوم امنیت غذایی و اثرات مدیریت فشرده گیاهان زراعی |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت مفاهیم کاربردی فشرده سازی اکولوژیک، پایدار و رایج در جهت بهبود کیفیت و کمیت غذا تولید غذا و ارتقای سطح معیشت تولید کنندگان، ارائه راهکارهای مدیریتی در فشرده سازی پایدار با هدف بهبود تولید گیاهان در بوم نظام های زراعی |
5 |
روش تدریس |
درس به صورت تئوری و حضوری با استفاده از کامپیوترارائه میشود. در هر بحث مقاله یا مقالات مربوط به هر موضوع و بحث در خصوص مطالب و سرفصل ها |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و فعال بصورت حضوری در کلاس، انجام تکالیف از جمله ارایه سمینار، پروژه و مقالات و شرکت در مباحث |
7 |
منبع |
منابع شامل کتب زیر و مقالات مرتبط با بحث هر جلسه خواهد بود
کوچکی ع.؛ نصیری محلاتی م.؛ خرم دل س، خواجه حسینی م. 1401. اگرواکولوژی مناطق خشک دفتر اول: بوم شناخت غذا. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
کوچکی ع.؛ نصیری محلاتی م.؛ خرم دل س، خواجه حسینی م. 1401. اگرواکولوژی مناطق خشک دفتر دوم: مدیریت منابع و بومنظامهای تولید. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
نصیری محلاتی، م .؛ کوچکی ع.؛ رضوانی مقدم پ. و بهشتی.1380. اگرواکولوژی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. جهان و همکاران.1394. اگرواکولوژی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
کوچکی و همکاران.1400. فشرده سازی کاربری اراضی: تأثیر بر کشاورزی، تنوّع زیستی و فرایندهای اکولوژیکی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد
امیری ده آبادی، ر.، کوچکی، ع. و نصیری محلاتی، م. 1392. اکولوژی چشم انداز های طبیعی در مدیریت اکوسیستم های کشاورزی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر یا لپ تاپ ، ویدو پروژکتور ودر شرایط خاص وبینار |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر و شرکت در مباحث کلاسی 8 نمره ، تکالیف درسی و ارائه سمینار 8 نمره و امتحان پایان ترم 4 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |