| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء دروس پایه و بنیادی برای دانشجویان رشته مهندسی مرتع و آبخیزداری بوده و دانش لازم را در زمینه جنبه های مختلف علم اکولوژی را در اختیار قرار می دهد. |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با تعریف علم اکولوژی و مفاهیم انتقال ماده و انرژی در سیستم های اکولوژیک، جمعیت، جامعه و روابط متقابل موجودات زنده،اکولوژی محیط های مختلف (بیوم ها)و اکولوژی انسانی می باشد. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو باید دانش اولیه را در خصوص زیست شناسی جانوری و گیاهی داشته باشد. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
1- آشنایی با اصول و مفاهیم انتقال ماده و انرژی در سیستم های اکولوژیک 2- آشنایی با اصول و مفاهیم مربوط به جمعیت، جامعه و روابط متقابل موجودات زنده. 3- آشنایی با جوامع آب شیرین و دریایی. |
| 5 |
روش تدریس |
ارائه مطالب طبق سر فصل با استفاده از کتب تخصصی،ارائه جزوه کلاسی و ارائه اسلاید های پاورپوینت جهت آشنایی دانشجویان با موضوع مطرح شده و سپس بحث و گفتگو با دانشجویان و آشنایی با نقطه نظرات آنها در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 6 |
وظایف دانشجو |
1- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس.
2- ارائه سمینار کلاسی. |
| 7 |
منبع |
1- کتاب اکولوژی، تالیف : دکتر محمدرضا اردکانی، انتشارات دانشگاه تهران.
2-کتاب زیستن در محیط زیست، تالیف: پروفسور جی.تی. میلر، ترجمه: دکتر مجید مخدوم، انتشارات دانشگاه تهران.
3- کتاب اکوسیستم های طبیعی (عمومی)، تالیف: دکتر پرویز کردوانی. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- ارائه سمینار کلاسی
3- امتحان میان ترم.
4- امتحان پایان ترم. |
| 10 |
فایل |
Pdf File |
| 11 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با انتقال ماده در اکوسیستم ها، سطح تغذیه ای، زنجیره و شبکه غذایی در اکوسیستم های خشکی و آبی. |
| 12 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با انواع هرم های تولید، بیوماس و انرژی و ویژگیهای هر یک از آنها. |
| 13 |
اهداف یادگیری |
معرفی چرخه آب، کربن، فسفر و ازت. |
| 14 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مفاهیم تولید اولیه و ثانویه، تولید خالص و ناخالص، عوامل محدود کننده تولید در اکوسیستم ها،مقادیر مختلف تولید اولیه در مناطق مختلف و انواع کارایی اکولوژیکی.
آشنایی با انواع روشهای اندازه گیری تولید اولیه و ثانویه در اکوسیستمهای خشکی و آبی. |
| 15 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مهمترین عوامل غیر حیاتی محیط های دریایی. |
| 16 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با انواع موجودات آبزی شامل پلانکتونهای گیاهی و جانوری، نکتون، نستون و بنتوزها. |
| 17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با حوزه های بنتیک و پلاژیک محیط های دریایی. |
| 18 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با حوزه های اصلی آبهای روان و دریاچه ها. |
| 19 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 20 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 21 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 22 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 23 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 24 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 25 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 26 |
روش تدریس |
تعریف موضوع با استفاده از منابع علمی مرتبط و ارائه تصاویر مرتبط با موضوع و سپس بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 27 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 28 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 29 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 30 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 31 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 32 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 33 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 34 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در بحث و تبادل نظر |
| 35 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 36 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 37 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 38 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 39 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 40 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 41 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 42 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی
2- اسلاید پاورپوینت. |
| 43 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 44 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 45 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 46 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 47 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 48 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 49 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 50 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |