| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء دروس تخصصی دانشجویان رشته مهندسی و علوم شیلاتی در مقطع کارشناسی می باشد و دانش لازم را در زمینه تجهیزات مورد استفاده در آبزی پروری را در اختیار قرار می دهد. |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با تجهیزات و آبزار آلات پیشرفته جهت استفاده در واحدهای آبزی پروری بمنظور افزایش تولید در واحد سطح،کاهش نیروی انسانی،کاهش آلودگی آب خروجی و افزایش بازده اقتصادی می باشد. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان باید دانش اولیه را در مورد اصول تکثیر و پرورش آبزیان و اصول مهندسی آبزی پروری را داشته باشند. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با تجهیزات مورد استفاده جهت انتقال آب به واحد پرورشی، انواع شیرآلات و پمپ های آب، تجهیزات مورد استفاده جهت هوادهی، اکسیژن دهی و تصفیه آب واحد آبزی پروری، سیستم های کنترل و مانیتورینگ واحد آبزی پروری،تجهیزات غذادهی و تجهیزات رقم بندی و انتقال آبزیان. |
| 5 |
روش تدریس |
ارائه مطالب طبق سر فصل با استفاده اسلایدهای پاورپوینت، رفع اشکال، برگزاری آزمونک، پرسش و پاسخ شفاهی و ارائه سمینار توسط دانشجویان، پاسخ به سوالات دانشجویان و رفع اشکال در گروههای اجتماعی مجازی، ارائه سمینار کلاسی توسط دانشجو و سپس بحث و تبادل نظر. |
| 6 |
وظایف دانشجو |
1- حضور منظم در کلاس.
2-مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس.
3- ارائه سمینار در کلاس. انشجویان جهت آماده سازی سمینار می توانند از ابزارهای هوش مصنوعی جهت ترجمه متون، بهبود نگارش و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنند، اما انجام کامل سمینار توسط ابزارهای هوش مصنوعی مجاز نمی باشد.
4-شرکت در آزمون های میان ترم و پایان ترم. |
| 7 |
منبع |
- کتاب مهندسی آبزی پروری، ترجمه : دکتر علی طاهری میرقائد و دکتر سید مرتضی ابراهیم زاده، انتشارات : دانشگاه تهران.
کتاب اصول مهندسی آبزیان، نویسنده : توماس ب لاوسون، ترجمه : مهندس مهدی جعفری باری، انتشارات شرکت سهامی شیلات ایران. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- اسلاید پاورپوینت.
2-فیلم آموزشی.
3- شبکه های اجتماعی مجازی |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- برگزاری آزمونک
3- ارزیابی حضور منظم در کلاس
4- پروژه
5- امتحان میان ترم.
6. امتحان پایان ترم. |
| 10 |
اهداف یادگیری |
آشنایی باانواع شیرهای توپی، دیافراگمی، زاویه دار، سه و چهار طرفه و یکطرفه. |
| 11 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نحوه عملکرد پمپها، آشنایی با انواع پمپهای ساتتریفیوژ، جریان محوری، رفت و برگشتی، |
| 12 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با پمپهای چرخشی، دنده ای،پره ای، مارپیچی، کف کش و لجن کش. |
| 13 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نیازهای سیستم های هوادهی، نحوه ارزیابی عملکرد هواده ها و تعریف بازده هوادهی استاندارد. |
| 14 |
اهداف یادگیری |
آشنایی باانواع هواده های مکانیکی، ثقلی و سیستمهای انتشار هوا. |
| 15 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با منبع اکسیژن خالص، انواع تماس دهنده های اکسیژن خالص شامل لوله های U شکل، مخروط های هوادهی، برج های پاششی و تزریق اکسیژن. |
| 16 |
اهداف یادگیری |
تعریف پروتئین گیری و جداسازی با کف،آشنایی با جداسازی جباب جذبی،عوامل موثر بر عملکرد جداسازی حبابی و انواع دستگاه جداساز. |
| 17 |
اهداف یادگیری |
تعریف گندزدایی،معرفی انواع روش های گندزدایی،عوامل موثر بر کارایی اشعه ماوراء بنفش، طراحی و نحوه استفاده از لامپ UV،روش تولید ازن،نحوه استفاده از گاز ازن. |
| 18 |
اهداف یادگیری |
معرفی الزامات سامانه تغذیه ای، انواع تجهیزات تغذیه شامل دمنده های خوراک،پخش کننده خوراک،غذاده های تقاضایی،غذاده های خودکار،سامانه تغذیه مرکزی و رباتهای تغذیه ای. |
| 19 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با انواع روشها و تحهیزات درجه بندی ماهی ها و حمل و نقل داخلی ماهی. |
| 20 |
اهداف یادگیری |
آماده سازی ماهیان برای حمل و نقل، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی ماهیان. |
| 21 |
اهداف یادگیری |
ساختمان ابزارآلات اندازه گیری،اندازه گیری سنجش کیفیت آب، ابزارآلات اندازه گیری شرایط فیزیکی، تجهیزات شمارش ماهیها. |
| 22 |
اهداف یادگیری |
تعریف انکوباتور تخم ماهی،معرفی انواع انکوباتورها شامل جعبه ای،یوشنکو،آستر،آذرخش، سس گرین، رومانیایی، بسترهای تخمریزی، حوشچه های انکوباسیون تخم، انکوباتورهای قیفی شکل |
| 23 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نحوه انتخاب سیستم تغذیه، انواع سیستم تغذیه، سیستم تغذیه مرکزی، سیستمهای کنترل خوراک. |
| 24 |
اهداف یادگیری |
آشنایی بادستگاههای غذاده پاشنده، توزیع کننده های غذا، دستگاههای غذاده پاندولی یا درخواستی و دستگاههای غذاده خودکار. |
| 25 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مواد سازنده لوله ها، انواع لوله ها از نظر جنس، تعریف ضربه آب و روشهای جلوگیری از آن. |
| 26 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده.
-آشنایی با تجهیزات و ابزار آلات بصورت عملی. |
| 27 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده.
-آشنایی با تجهیزات و ابزار آلات بصورت عملی. |
| 28 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده.
-آشنایی با تجهیزات و ابزار آلات بصورت عملی. |
| 29 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 30 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده.
-آشنایی با تجهیزات و ابزار آلات بصورت عملی. |
| 31 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 32 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 33 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 34 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 35 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 36 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 37 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 38 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 39 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 40 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 41 |
روش تدریس |
- تدریس سرفصل با استفاده از تصاویر و اسلاید پاورپوینت آموزشی و جزوه درسی.
- بحث و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده. |
| 42 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 43 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 44 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 45 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 46 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 47 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 48 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 49 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 50 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 51 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 52 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 53 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 54 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 55 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 56 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 57 |
وظایف دانشجو |
- مشکارکت دانشجو در بحث و تبادل نظر با سایر دانشجویان و مدرس در مورد موضوع مورد تدریس. |
| 58 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی
4-بازدید لوله و اتصالات. |
| 59 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی
4-بازدید انواع شیرآلات |
| 60 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی
4-بازدید انواع پمپها |
| 61 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 62 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 63 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 64 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 65 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 66 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 67 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 68 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 69 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 70 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 71 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 72 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 73 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب تخصصی فارسی و لاتین.
2- اسلاید پاورپوینت.
3-جزوه درسی |
| 74 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 75 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 76 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 77 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 78 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 79 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 80 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 81 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 82 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 83 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 84 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 85 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 86 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 87 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 88 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 89 |
نحوه ارزشیابی |
1- پرسش و پاسخ کلاسی
2- امتحان میان ترم.
3- امتحان پایان ترم. |
| 90 |
اهداف یادگیری |
معرفی انواع دستگاهها و تجهیزات برای سرد و گرم کردن آب |
| 91 |
فایل |
Pdf File |