| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس اختیاری به ارزش 2 واحد | 
																			
											| 2 | هدف کلی | فراگیری مبانی اصول نظری و عملی رده بندی، شناسایی و نامگذاری جانوارن | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | دانشجو پس از گذراندن این درس با اهمیت آرایه شناسی جانوارن و تاریخچه آن و همچنین با اصول و روشهای شناسایی، رده بندی و نامگذاری آرایه های جانوری، و چگونگی انجام مطالعه روی آنها در طبیعت آشنا خواهد شد. | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | دانشجویان پس از گذراندن این درس به نگرشی جامع در زمینه کاربرد علم اصول رده بندی جانوری در درک دیگر علوم زیستی، دست خواهند یافت | 
																			
											| 5 | روش تدریس | تدریس تئوری به همراه پرسش و پاسخ و بحث در کلاس | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | انجام یک مطالعه کتابخانه ای بر روی یکی از آرایه های جانوری، شرکت در مباحث کلاس | 
																			
											| 7 | منبع | Mayr, E., & Aschlock, P. D. (1991). Principles of Systematic Zoology. 2nd Edition, McGraw Hill. 2. Claridge, M. F., Dawah, H. A., & Wilson, M. R. (1997). Species: The units of biodiversity. Chapman & Hall, London. First edition. منابع فرعی: 3. Wheeler, W. C. (2012). Systematics: A course of lectures. Wiley-Blackwell. 4. میر شمسی، امید (1394). مبانی بیوسیستماتیک جانوری. نشر دانشگاه فردوسی مشهد. ویرایش سوم | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | کامپیوتر و اینترنت، موزه جانورشناسی | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر و امتحان پایان ترم (12 نمره). فعالیت در طول ترم و تحقیق کلاسی: 8 نمره |