| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس تخصصی مقطع دکتری بیوسیستماتیک جانوری به ارزش 2 واحد |
| 2 |
هدف کلی |
شناخت چگونگی پراکنش جانوران در حال و گذشته و عوامل زیرسازنده آن |
| 3 |
شایستگی های پایه |
مبانی بوم شناسی، تکامل، جغرافیای جانوری، آمار زیستی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان قادر خواهند بود از دیدگاه پردازشی نقش عوامل بوم شناختی و جغرافیای زیستی در ایجاد تنوع حیات و پراکنش حال و گذشته جانوران را بررسی نمایند |
| 5 |
روش تدریس |
سخنرانی و پرسش و پاسخ، ارائه دانشجویان و بحث |
| 6 |
وظایف دانشجو |
ارائه گزارشات کتبی، سخنرانی کلاسی |
| 7 |
منبع |
Schluter, Dolph. (2000). The ecology of adaptive radiation. Oxford :Oxford University Press;
Parenti, Lynne R. and Ebach, Malte C. (2009) Comparative Biogeography: Discovering and Classifying Biogeographical Patterns of a Dynamic Earth. University of California Press, 292 pp
Gienapp, P., & Brommer, J. E. (2014). Evolutionary dynamics in response to climate change. Quantitative genetics in the wild, 254, 273. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر و ویدئوپروژکتور |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه سخنرانی و گزارشات کتبی 50% ؛ امتحان پایان ترم 50% |
| 10 |
اهداف یادگیری |
سخنرانی و پرسش و پاسخ، ارائه دانشجویان و بحث |
| 11 |
اهداف یادگیری |
|
| 12 |
اهداف یادگیری |
Schluter, Dolph. (2000). The ecology of adaptive radiation. Oxford :Oxford University Press;
Parenti, Lynne R. and Ebach, Malte C. (2009) Comparative Biogeography: Discovering and Classifying Biogeographical Patterns of a Dynamic Earth. University of California Press, 292 pp
Gienapp, P., & Brommer, J. E. (2014). Evolutionary dynamics in response to climate change. Quantitative genetics in the wild, 254, 273. |
| 13 |
اهداف یادگیری |
|
| 14 |
اهداف یادگیری |
ارائه سخنرانی و گزارشات کتبی 50% ؛ امتحان پایان ترم 50% |