طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره خاورمیانه طی یک دهه گذشته دستخوش رویدادهای سرنوشت ساز بوده است که موجب تغییراتی مهم و وسیع در کشورهای عربی منطقه شده است. این تحول سطوح و الگوهای گوناگون سیاست ورزی در خاورمیانه را دچار دگرگونی کرده و البته خود برآمده از تحولاتی کلان، عمیق و درازمدت است. برهمین اساس از اهمیت زیادی برایدانشجویان برخوردار است.
2 هدف کلی هدف ارائه مقدماتی کلی در مورد سیاست معاصر درخاورمیانه ذیل سرفصلهای مرتبط با این درس است.
3 اهداف یادگیری آموزش تحلیل سیاست و حکومت در خاورمیانه
4 روش تدریس سخنرانی مشارکت گروهی
5 وظایف دانشجو مشارکت در بحث های گروهی
6 منبع ابوالحسن شیرازی، ارسلان قربانی و رضا سیمبر (1391) سیاست و حکومت در خاورمیانه، تهران: سمت. حمید احمدی (1377) ریشه های بحران در خاورمیانه، تهران: کیهان. ارشین ادیب مقدم (1388) سیاست بین المللی خلیج فارس، ترجمه داود غرایاق، تهران: شیرازه. رونالد اینگلهارت و کریستین ولزل (1389) نوسازی، تغییر فرهنگی، دموکراسی، ترجمه یعقوب احمدی، تهران: کویر. هشام شرابی (1380) پدرسالاری جدید، نظریه ای دربارخ تغییرات تحریف شده در جامعه عرب، ترجمه موثقی، تهران: کویر. مهران کامروا (1388) خاورمیانه معاصر، ترجمه قالیباف و پور موسوی، تهران: قومس. میلتون ادواردز، بیورلی (1382) سیاست و حکومت در خاورمیانه، مترجم دکتر رسول افضلی، تهران: بشیر علم و ادب.
7 مواد و امکانات آموزشی پاور پوینت اینترنت
8 نحوه ارزشیابی 8 نمره پایان ترم 12 نمره فعالیت کلاسی در قالب آزمون میان ترم و ازمونک
9 فایل Pdf File