1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
خاورمیانه طی یک دهه گذشته دستخوش رویدادهای سرنوشت ساز بوده است که موجب تغییراتی مهم و وسیع در کشورهای عربی منطقه شده است. این تحول سطوح و الگوهای گوناگون سیاست ورزی در خاورمیانه را دچار دگرگونی کرده و البته خود برآمده از تحولاتی کلان، عمیق و درازمدت است. برهمین اساس از اهمیت زیادی برایدانشجویان برخوردار است. |
2 |
هدف کلی |
هدف ارائه مقدماتی کلی در مورد سیاست معاصر درخاورمیانه ذیل سرفصلهای مرتبط با این درس است. |
3 |
اهداف یادگیری |
آموزش تحلیل سیاست و حکومت در خاورمیانه |
4 |
روش تدریس |
سخنرانی
مشارکت گروهی |
5 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در بحث های گروهی |
6 |
منبع |
ابوالحسن شیرازی، ارسلان قربانی و رضا سیمبر (1391) سیاست و حکومت در خاورمیانه، تهران: سمت.
حمید احمدی (1377) ریشه های بحران در خاورمیانه، تهران: کیهان.
ارشین ادیب مقدم (1388) سیاست بین المللی خلیج فارس، ترجمه داود غرایاق، تهران: شیرازه.
رونالد اینگلهارت و کریستین ولزل (1389) نوسازی، تغییر فرهنگی، دموکراسی، ترجمه یعقوب احمدی، تهران: کویر.
هشام شرابی (1380) پدرسالاری جدید، نظریه ای دربارخ تغییرات تحریف شده در جامعه عرب، ترجمه موثقی، تهران: کویر.
مهران کامروا (1388) خاورمیانه معاصر، ترجمه قالیباف و پور موسوی، تهران: قومس.
میلتون ادواردز، بیورلی (1382) سیاست و حکومت در خاورمیانه، مترجم دکتر رسول افضلی، تهران: بشیر علم و ادب. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاور پوینت
اینترنت |
8 |
نحوه ارزشیابی |
8 نمره پایان ترم
12 نمره فعالیت کلاسی در قالب آزمون میان ترم و ازمونک |
9 |
فایل |
Pdf File |