1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ازآنجاکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر تعالیم فقهی است لذا آگاهی وتوانمندی دانشجویان در فهم واستنباط آموزه های اسلامی از متون فقهی ضروری است . لذا این درس متون فقه 4 با مطالب جزائی تدوین شده است.
هدف : آگاهی دانشجویان از مباحث ومبانی موضوعات جزائی فقه اسلامی |
2 |
هدف کلی |
هدف : آگاهی دانشجویان از مباحث ومبانی موضوعات جزائی فقه اسلامی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانستن مبادی فقه واصول |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت نسبی مباحث حدود وقصاص ودیات وتعزیرات .احکام هرکدام و آشنایی با مباحث کتب فقهی مربوطه |
5 |
روش تدریس |
ارزشیابی از آموخته های دانشجویان بااستفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش
بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف
و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث |
6 |
وظایف دانشجو |
استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش
بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف
و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث روش .
- انتخاب صحیح درس - توجه کامل به طرح وشرح درس - شرکت در کلاس وارزیابیه ها وتمرین وممارست در یادگیری وحل تمارین
ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با
استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد |
7 |
منبع |
امینی، علیرضا- آیتی، سید محمدرضا، تحریر الروضه فی شرح اللمعه، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی. وتحریرالوسیله کتاب الحدود و... |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
بهره مندی از ابزارهای سخت افزار ونرم افزارهای یارانه ای مربوط به درس - تخته وامکانات آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با
استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد |
10 |
فایل |
Pdf File |