| 1 | هدف کلی | آگاهی دانشجویان از کم و کیف اثر و منابع پژوهشی مرتبط با آن. | 
																			
											| 2 | شایستگی های پایه | اطلاع از حوزه های مفهومی عرفان و تصوف و سابقۀ ادبیات تعلیمی از جمله حدیقه و آثار عطار. | 
																			
											| 3 | اهداف یادگیری | درست خواندن و فهمیدن متن بعلاوه آگاهی از نوع تداعیهای معانی در مثنوی و کم و کیف شاعری مولا | 
																			
											| 4 | روش تدریس | خواند و تفسیر متن و همچنین معرفی قابلیت اثر در زمینه پژوهشهای ادبی و عرفانی و معرفی آنها. | 
																			
											| 5 | وظایف دانشجو | خواندن بخشهایی از اثر بتنهایی و همچنین خواند آثار پژوهشی جدید در بارۀ مولانا و مثنوی و ارایه آن همراه دبا نقد و نظر در کلاس. | 
																			
											| 6 | منبع | مثنوی چاپ نیکلسون و شرح دکتر شهیدی و آثار پژوهشی محققان این عرصه از جمله مولوی نامه همایی. در سایه آفتاب دکتر پورنامداریان.من بادم و تو آتش و شکوه شمس از ان ماری شیمل و..... | 
																			
											| 7 | مواد و امکانات آموزشی | کتاب و مقاله و لوازم ارتباط مجازی. | 
																			
											| 8 | نحوه ارزشیابی | ارایۀ کلاسی و خواندن و تفسیر متن( شفاهی و میان ترم) و امتحان کتبی( پایان ترم). | 
																			
											| 9 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | با توجه به اهمیت مثنوی از جهت ادبی و داستانی و محتوای جامع عرفانی شاخص مهمی برای کل ادبیات فارسی محسوب است. |