| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس اختیاری | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی با زبان رسانه و نسبت آن با زبان معیار و ادبیات و نقد مصادیق مطبوعاتی و شنیداری و تصویری | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | آگاهی از رسم الخط فارسی و دشواریهای موجود در نگارش فارسی
اطلاع از قواعد ویرایش | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | -شناخت الگوهای خبر رسانی درست و مستند و زبان قابل فهم و روان در گزارشهای مطبوعاتی
- شناخت نارساییهای زبانی رسانه ها و راه رفع آنها | 
																			
											| 5 | روش تدریس | مرور تاریخی
پرداختن به نمونه های متنی و اصلاح و ویرایش آنها
تمرین کلاسی و نقد روزنامه و مطبوعه از حیث کاربردهای کلمات | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | خواندن متون نظری مربوط به زبان رسانه( کتاب سیر تحول ادبیات ژورنالیستی در زبان فارسیاز سمیعی گیلانی. کتاب زبان مطبوهات از میرعابدینی، کتاب گفت و شنودهای رسانه ای از تلسون ترجمه پروین طاهری)
خواندن مقالات مرتبط
تهیۀ گزارش از روزنامه ها و رادیو و تلویزیون با توجه به نوع زبان در موضوعات گوناگون و برای مخاطبان خاص | 
																			
											| 7 | منبع | تاب سیر تحول ادبیات ژورنالیستی در زبان فارسی از سمیعی گیلانی. 
کتاب زبان مطبوهات از حسن میرعابدینی، 
کتاب گفت و شنودهای رسانه ای از  اندرو تولسون ترجمه پروین طاهری
مقاله زبان رسانه ها از احمد سمیعی | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | کتاب و مقاله
 پاورپوینت
دسترسی به فضای مجازی در کلاس
فیلم مستند خبری و داستانی | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | تکلیف و کار کلاسی و اصلاح مواد مطبوعاتی با توجه به معیارهای درست نویسی
گزارش نویسی از حوادث فرهنگی و اجتماعی و رویدادهای علمی
امتحان میان ترم
 امتحان پایان ترم | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |