طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تشریح مقایسه‌ای مهره داران از دروس اختیاری دانشجویان کارشناسی ارشد گرایش بیوسیستماتیک جانوری به ارزش 2 واحد می باشدکه به صورت مشترک بین 2 استاد ارائه می گردد
2 هدف کلی هدف این درس آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با ریخت شناسی اندام ها و الگوهای ساختاری دردرون چارچوب تکاملی وتکوینی همراه با تشریح مقایسه ای کلاسیک بر اساس مطالعات و یافته های علمی جدید در زیست شناسی مولکولی- ژنوم- تکامل -جنین شناسی -بیومکانیک وفیزیولوژی عملی ودیرین شناسی وفسیل شناسی می باشد
3 شایستگی های پایه دانشجویان پس از گذراندن این درس نگرشی جامع و مقایسه‌ای به ساختار و دستگاه های مهره داران خواهند داشت و از نگرش مقایسه‌ای وتحلیلی در درک بهتر تبارزایی، تکوین و فرگشت بهره خواهند برد.
4 اهداف یادگیری ریخت شناسی مقایسه ای مهره داران- منشا طنابداران و تاریخچه مهره داران- تحلیل ساختاری وعملکردی - تنوع شکل و یکپارچگی طرح در مهره داران - روش وزمان تکامل در مهره داران-
5 روش تدریس ارائه مطالب توسط استاد به صورت بر خط- مباحثات کلاسی
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس بر خط. آمادگی پاسخ به سوالات شفاهی از مطالب مطرح شده.
7 منبع کاردونگ. ک. ترجمه: علی آبادیان و همکاران. 1396. مهره داران تکامل، عملکرد و کالبدشناسی مقایسه‌ای. دانشگاه فردوسی مشهد. صدرزاده طباطبایی، م. ح. ترجمه، 1392. کالبدشناسی مقایسه ای مهره داران، انتشارات دانشگاه تهران.
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر- تخته وایت برد- ویدیو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی مستمر. امتحان پایان ترم
10 فایل Pdf File
11 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تشریح مقایسه‌ای مهره داران از دروس اختیاری دانشجویان کارشناسی ارشد گرایش بیوسیستماتیک جانوری به ارزش 2 واحد می باشدکه به صورت مشترک بین 2 استاد ارائه می گردد
12 هدف کلی هدف این درس آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با ریخت شناسی اندام ها و الگوهای ساختاری دردرون چارچوب تکاملی وتکوینی همراه با تشریح مقایسه ای کلاسیک بر اساس مطالعات و یافته های علمی جدید در زیست شناسی مولکولی- ژنوم- تکامل -جنین شناسی -بیومکانیک وفیزیولوژی عملی ودیرین شناسی وفسیل شناسی می باشد
13 شایستگی های پایه دانشجویان پس از گذراندن این درس نگرشی جامع و مقایسه‌ای به ساختار و دستگاه های مهره داران خواهند داشت و از نگرش مقایسه‌ای وتحلیلی در درک بهتر تبارزایی، تکوین و فرگشت بهره خواهند برد.
14 اهداف یادگیری ریخت شناسی مقایسه ای مهره داران- منشا طنابداران و تاریخچه مهره داران- تحلیل ساختاری وعملکردی - تنوع شکل و یکپارچگی طرح در مهره داران - روش وزمان تکامل در مهره داران-
15 روش تدریس ارائه مطالب توسط استاد به صورت بر خط- مباحثات کلاسی
16 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس بر خط. آمادگی پاسخ به سوالات شفاهی از مطالب مطرح شده.
17 منبع کاردونگ. ک. ترجمه: علی آبادیان و همکاران. 1396. مهره داران تکامل، عملکرد و کالبدشناسی مقایسه‌ای. دانشگاه فردوسی مشهد. صدرزاده طباطبایی، م. ح. ترجمه، 1392. کالبدشناسی مقایسه ای مهره داران، انتشارات دانشگاه تهران.
18 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر- تخته وایت برد- ویدیو پروژکتور
19 نحوه ارزشیابی ارزیابی مستمر. امتحان پایان ترم