| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تشریح مقایسهای مهره داران از دروس اختیاری دانشجویان کارشناسی ارشد گرایش بیوسیستماتیک جانوری به ارزش 2 واحد می باشدکه به صورت مشترک بین 2 استاد ارائه می گردد |
| 2 |
هدف کلی |
هدف این درس آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با ریخت شناسی اندام ها و الگوهای ساختاری دردرون چارچوب تکاملی وتکوینی همراه با تشریح مقایسه ای کلاسیک بر اساس مطالعات و یافته های علمی جدید در زیست شناسی مولکولی- ژنوم- تکامل -جنین شناسی -بیومکانیک وفیزیولوژی عملی ودیرین شناسی وفسیل شناسی می باشد |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان پس از گذراندن این درس نگرشی جامع و مقایسهای به ساختار و دستگاه های مهره داران خواهند داشت و از نگرش مقایسهای وتحلیلی در درک بهتر تبارزایی، تکوین و فرگشت بهره خواهند برد. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
ریخت شناسی مقایسه ای مهره داران-
منشا طنابداران و تاریخچه مهره داران-
تحلیل ساختاری وعملکردی -
تنوع شکل و یکپارچگی طرح در مهره داران -
روش وزمان تکامل در مهره داران- |
| 5 |
روش تدریس |
ارائه مطالب توسط استاد به صورت بر خط- مباحثات کلاسی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس بر خط. آمادگی پاسخ به سوالات شفاهی از مطالب مطرح شده. |
| 7 |
منبع |
کاردونگ. ک. ترجمه: علی آبادیان و همکاران. 1396. مهره داران تکامل، عملکرد و کالبدشناسی مقایسهای. دانشگاه فردوسی مشهد.
صدرزاده طباطبایی، م. ح. ترجمه، 1392. کالبدشناسی مقایسه ای مهره داران، انتشارات دانشگاه تهران. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر- تخته وایت برد- ویدیو پروژکتور |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی مستمر. امتحان پایان ترم |
| 10 |
فایل |
Pdf File |
| 11 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تشریح مقایسهای مهره داران از دروس اختیاری دانشجویان کارشناسی ارشد گرایش بیوسیستماتیک جانوری به ارزش 2 واحد می باشدکه به صورت مشترک بین 2 استاد ارائه می گردد |
| 12 |
هدف کلی |
هدف این درس آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با ریخت شناسی اندام ها و الگوهای ساختاری دردرون چارچوب تکاملی وتکوینی همراه با تشریح مقایسه ای کلاسیک بر اساس مطالعات و یافته های علمی جدید در زیست شناسی مولکولی- ژنوم- تکامل -جنین شناسی -بیومکانیک وفیزیولوژی عملی ودیرین شناسی وفسیل شناسی می باشد |
| 13 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان پس از گذراندن این درس نگرشی جامع و مقایسهای به ساختار و دستگاه های مهره داران خواهند داشت و از نگرش مقایسهای وتحلیلی در درک بهتر تبارزایی، تکوین و فرگشت بهره خواهند برد. |
| 14 |
اهداف یادگیری |
ریخت شناسی مقایسه ای مهره داران-
منشا طنابداران و تاریخچه مهره داران-
تحلیل ساختاری وعملکردی -
تنوع شکل و یکپارچگی طرح در مهره داران -
روش وزمان تکامل در مهره داران- |
| 15 |
روش تدریس |
ارائه مطالب توسط استاد به صورت بر خط- مباحثات کلاسی |
| 16 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس بر خط. آمادگی پاسخ به سوالات شفاهی از مطالب مطرح شده. |
| 17 |
منبع |
کاردونگ. ک. ترجمه: علی آبادیان و همکاران. 1396. مهره داران تکامل، عملکرد و کالبدشناسی مقایسهای. دانشگاه فردوسی مشهد.
صدرزاده طباطبایی، م. ح. ترجمه، 1392. کالبدشناسی مقایسه ای مهره داران، انتشارات دانشگاه تهران. |
| 18 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر- تخته وایت برد- ویدیو پروژکتور |
| 19 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی مستمر. امتحان پایان ترم |