| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
شهرنشینی روند رو به تزایدی دارد و زندگی شهری و شهرگرائی به شیوه غالب زندگی در آمده و شهر اثرتعیین کننده ای در کیفیت زندگی شهرنشینان پیدا کرده است. از این رو توجه جامعه شناختی به شهر و درک تجربه شهری از لوازم اساسی فهم زندگی در جامعه جدید است |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با نهطریه ها و روش های تحلیل تاب آوری شهر |
| 3 |
شایستگی های پایه |
تسلط نظری در مفهوم سازی شهر به مثابه یک کلیت یکپارچه و تحلیل تاب آوری شهر |
| 4 |
اهداف یادگیری |
کاربست تجربی نظریه های تاب آوری اجتماعی در مطالعه موردی شهر مشهد |
| 5 |
روش تدریس |
سخنرانی و بحث گروهی و تمرین میدانی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعالانه در مباحث کلاس و انجام پروژه نظری و تجربی درس مطابق با جدول زمان بندی |
| 7 |
منبع |
۱- کتاب نظریه اجتماعی و مسئله شهری نوشته پیتر ساندرز، ترجمه محمودشارع پور
۲- کتاب نظریه شهری ، ارزیابی انتقادی تالیف جان رنه شورت ، ترجمه کرامت الله زیاری و همکاران
۳- کتاب نظریه اجتماعی شهری (شهر، خود و جامعه ) تالیف مایکل باندز ترجمه رحمت الله صدیق شهرستانی
۴- کتاب تجربه شهری نوشته دیوید هاروی، ترجمه عارف قوامی
۵- مقاله فضای کنش ابزاری تنظیمی در نظریه سازی نوشته مسعود چلبی
Münch, R. (1987). Theory of action: Towards a new synthesis going beyond Parsons. Routledge & Kegan Paul. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
منابع درسی، دسترسی به اینترنت و ویدئو پروژکتور |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
۱- مشارکت فعالانه در گفتگوهای درسی (۲ نمره)
۲- مقاله مروری کوتاه در موضوع شهر به مثابه سیستم و تلخیص کتاب مساله شهری ( ۲ نمره)
۳- انجام پروژه درسی و ارائه گزارش (۱۲ نمره)
۴- امتحان پایانی (۴ نمره) |