1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس پایه |
2 |
هدف کلی |
آشناسازی دانشجویان با مفاهیم، اصول و کاربرد استعدادیابی و نظامهای کارمندیابی و تامین منابع انسانی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با دانش مدیریت منابع انسانی |
4 |
اهداف یادگیری |
1. آشنایی با مفاهیم مدیریت استعداد و جذب و استخدام منابع انسانی
2. اهیمت و ضرورت مدیریت استعداد
3. یادگیری تئورها و تحقیقات مرتبط با مدیریت استعداد و تامین منابع انسانی
4. آشنایی با روشها و استراتژیهای تامین منابع انسانی بویژه افراد بااستعداد با پتانسیل |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی با استفاده از اسلاید موضوع درس، بحث گروهی، طرح سوالات چالشی و بحث در مورد پاسخ آن ها، پروژه انفرادی مبنی بر تماس با سازمانها و حل مهمترین چالش تامین منابع انسانی که شامل ارائه، گزارش مکتوب و گزارش نتایج به سازمان مربوطه نیز می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر و به موقع، منضبط، مطالعه هفتگی، مشارکت فعال در بحثها، مشارکت در آزمونها |
7 |
منبع |
1. شیرازی، علی. جزوه مدیریت استعداد: راهنمای تعالی.
2. شیرازی، علی (1398). جذب و استخدام بهترین کارکنان ، چاپ سوم، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
3. مقالات و فصول کتب مرتبط با موضوع. |
8 |
فایل |
Pdf File |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب، کامپیوتر، پروژکتور، تخته |
10 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و غیاب و مشارکت فعال در کلاس (2 نمره)، پروژه فردی (5 نمره)، آزمون میان ترم (5 نمره)، آزمون نهایی (8 نمره) |