| 1 |
تبیین رویکردهای پایه و تاریخی به مفهوم منظر از دیدگاه پدیدهشناسی به عنوان مفهومی فرارشته ای |
|
| 2 |
سیر تحول پیوند مباحث منظر و میراث فرهنگی |
|
| 3 |
آشنایی با مفاهیم رویکرد منظر (landscape approach)، |
|
| 4 |
Placemaking) و مشارکت عمومی در طراحی |
|
| 5 |
(Placekeeping) |
|
| 6 |
آشنایی با اهداف فرهنگی و اجتماعی توسعه پایدار |
|
| 7 |
روشهای انگیزش مشارکت فردی، اجتماعی، دولتی و خصوصی در حفاظت و نگهداشت مناظر سبز شهری ، |
|
| 8 |
بحث وتبادل نظر در خصوص عدالت زیست¬محیطی، جبرگرایی محیطی، برابری اجتماعی و اقتصادی، نظام ارباب رعیتی، فضاهای خصوصی و عمومی |
|
| 9 |
اهمیت و منبع دادههای سرشماری، دادههای بزرگ، و رسانههای اجتماعی در معماری منظر و آشنایی با شیوههای تهیه گزارش¬های حرفه¬ای و مستندسازی اسناد مرتبط با طراحی شامل تهیه چهارچوب گزارش، نمودارها و گراف ها، هماهنگ¬سازی مطالب نوشتاری و گرافیکی، نقد، بررسی، ارزیابی، بحث و نتیجه¬گیری، ویرایش، قالب¬بندی |
|
| 10 |
تبیین مفاهیم روانشناسی اجتماعی و مردم¬شناسی ، فرهنگ، منظر فرهنگی و فرهنگ¬پذیری در جوامع |
|
| 11 |
آشنایی با گردآوری دادههای اجتماعی (مصاحبه، گروههای کانونی، و مشاهدة افراد) در محیط¬های عمومی و تجزیه و تحلیل داده¬ها شامل: مشاهده، شمارش و سرشماری، پرسشنامه و فرم¬های نظرسنجی، مصاحبه ، ثبت فعالیت¬ها و رفتارها، نقشه¬برداری شناختی و رفتاری (Mapping)، مطالعه موردی (Case study) روشهای مشارکتی Participatory Methods) ) ارزیابی داده ها |
|
| 12 |
- مفهوم دموکراسی منظر و نظریات اصلی و رویکردهای عملی آن (کشاورزی شهری، باغبانی شهری، باغهای اجتماعی) |
|
| 13 |
نابرابری¬های فرهنگی و اجتماعی و تاثیر آن بر ایجاد حفظ و نگهداری مناظر طبیعی و مصنوع |
|
| 14 |
روانشناسی فردی، جمعی و اجتماعی در رابطه با هنجارها و ناهنجاریهای رفتارهای اجتماعی درمنظر، |
|
| 15 |
تحلیل فضاهای عمومی طراحی شده مبتنی بر متغیرهای جمعیتشناختی و جامعهشناختی |
|
| 16 |
بررسی رابطه فرهنگ و شخصیت و تاثیر آن بر محیط¬زیست |
|
| 17 |
تحویل پروژه |
|
| 18 |
|
|