| 1 |
آشنایی و معارفه (در این جلسه چارچوب کلی دوره، اهداف آموزشی، نحوهٔ ارزشیابی و انتظارات استاد و دانشجویان معرفی میشود؛ دانشجویان هر کدام بهصورت کوتاه علایق پژوهشی و ایدههای اولیه خود را بیان میکنند و گروههای کاری شکل میگیرد) / مقدمهای بر فلسفه علم و جایگاه پژوهش در فیزیولوژی ورزشی |
|
| 2 |
انواع رویکردهای پژوهشی: کمی، کیفی و آمیخته |
|
| 3 |
انتخاب موضوع و تدوین عنوان پژوهش در فیزیولوژی ورزشی |
|
| 4 |
بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق |
|
| 5 |
مرور نظاممند پیشینه و استفاده از پایگاههای علمی |
|
| 6 |
تدوین اهداف، سوالات و فرضیات پژوهشی |
|
| 7 |
متغیرهای پژوهشی و روشهای عملیاتیسازی آنها در مطالعات ورزشی |
|
| 8 |
طرحهای پژوهشی در علوم ورزشی: آزمایشی، نیمهآزمایشی، همبستگی، توصیفی |
|
| 9 |
روشهای نمونهگیری، تعیین حجم نمونه و ملاحظات اخلاقی در پژوهش |
|
| 10 |
ابزارهای گردآوری دادهها: پرسشنامهها، آزمونهای فیزیولوژیک، روشهای آزمایشگاهی |
|
| 11 |
پایایی و روایی ابزارها و دادهها |
|
| 12 |
مبانی تحلیل دادهها در پژوهشهای ورزشی (مقدمهای بر آمار توصیفی و استنباطی) |
|
| 13 |
نگارش پروپوزال تحقیقاتی: ساختار و الزامات |
|
| 14 |
اصول نگارش مقاله علمی: مقاله پژوهشی، مروری و گزارش کوتاه |
|
| 15 |
آشنایی با فرایند داوری و انتشار مقاله در نشریات علمی |
|