| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس تخصصی اختیاری در رشته کارشناسی ریاضیات و کاربردھا | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی با منطق کلاسیک بصورت غیراصل موضوعی و بصورت دستگاه اصل موضوعی، مفاھیم صدق و الگو و دستگاه اصل موضوعی حساب و نظریه مجموعه ھا | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | تسلط بر مباحث درس مبانی علوم ریاضی و شناخت کلی از ماھیت مباحث نظری ریاضیات. توانایی ھا و شایستگی ھایی که درس پرورش می دھد: توانایی کار با دستگاه ھای اصل موضوعی حساب گزاره ھا و حساب محمولات و دستگاه اعداد طبیعی و دستگاه نظریه مجموعه ھا | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | یادگیری حساب غیرصوری گزارھھا، حساب صوری گزارھھا، حساب غیرصوری محمولات، حساب صوری محمولات و منطق زبان مرتبه اول، صدق و الگو، چند دستگاه ریاضی معروف، آشنایی با قضیه ناتمامیت گدل | 
																			
											| 5 | روش تدریس | تدریس در این نیمسال به روش آموزش الکترونیکی با شیوه آموزش ترکیبی و یادگیری معکوس است (به بروشور اصول اولیه آموزش الکترونیکی معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد توجه فرمایید). در این روش مباحث جلسه به جلسه بصورت آفلاین تدریس و فایل آن در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. سپس در جلسات آنلاین ضمن مرور مباحث تدریس شده به پرسش و پاسخ، بحث و گفتگو، حل تمرین و مسئله با مشارکت فعال دانشجویان پرداخته می شود. توجه شود قسمت عمده ای از ارزشیابی مستمر به میزان مشارکت و فعالیت های آنلاین و آفلاین دانشجویان اختصاص داده می شود. | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | دانشجویان باید قبل از شرکت در جلسه آنلاین مباحث درسی مربوط به آن جلسه را بصورت آفلاین با استفاده از فایل های تدریس شده که قبلا ضبط و در اختیار آنان قرار گرفته است بطور دقیق و مبسوط مطالعه نمایند. سپس باید سوالات و اشکالات خود را در جلسه آنلاین مربوطه مطرح و به بحث و گفتگو بگذارند. درضمن در جلسات آنلاین دانشجویان باید آمادگی لازم برای پاسخ دادن به سوالات و مسائل مطرح شده توسط استاد درس را داشته باشند. همچنین دانشجویان باید تکالیف و تمرین هایی که بصورت آفلاین برای آن ها تعیین شده اند را انجام و به موقع تحویل دهند. | 
																			
											| 7 | منبع | 1- آ. گ. ھمیلتون، منطق برای ریاضیدانان، ترجمه محمدعلی پورعبداالله نژاد، نشر دانشگاه امام رضا، ١٣٩۵ 
2- م. اردشیر، منطق ریاضی، نشر ھرمس، 1395 | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | موبایل، تبلت یا لپ تاپ به همراه سخت افزارها و نرم افزار های لازم برای استفاده از آموزش الکترونیکی آنلاین و آفلاین | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی این درس بصورت مستمر از جلسات اولیه تا انتها شامل حضور فعال و موثر در جلسات آنلاین و آفلاین، پاسخگویی به سوالات و تمرین ها در جلسات آنلاین، پاسخگویی به تمرین ها و تکالیف آفلاین به همراه آزمونک ها، آزمون های میانی و پایانی |