طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس تخصصی کهاد ریاضی محض
2 هدف کلی آشنایی با برخی مفاهیم مقدماتی و بنیادین نظریه گروه ها
3 شایستگی های پایه تسلط بر مباحث درس مبانی جبر
4 روش تدریس تدریس مستقیم همراه با مثال ها و تمرین های متنوع، مشارکت دانشجویان در فرآیند تدریس بصورت پرسش و پاسخ
5 وظایف دانشجو مشارکت در مباحث درسی، حل مسائل و تکالیف، آمادگی برای آزمون های کوتاه، میانی و پایانی
6 منبع مرجع اصلی: کتاب نخستین درس در جبر مجرد، تالیف فرالی، ترجمه عالم زاده، نشر علمی و فنی مرجع فرعی: کتاب جبر، تالیف هانگرفورد، ترجمه عالم زاده و ذاکری، نشر پژوهش
7 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر و ویدئو پروژکتور
8 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر، تکالیف و تمرین ها، آزمون های میانی و آزمون پایانی
9 اهداف یادگیری سرفصل مطالب: سری گروهها شامل سری نرمال، زیرنرمال، سری اصلی، سری ترکیبی، تظریف یک سری، لم پروانه، قضیه شرایر، قضیه ژوردان-هولدر، سری آبلی، سری مرکزی، سری مرکزی بالایی و پایینی، سری مشتق، گروههای حلپذیر، گروههای پوچتوان و بررسی خواص این گروهها. تعریف و قضایای مقدماتی مربوط به کنش یک گروه روی یک مجموعه، کاربردهای کنش گروه بهویژه قضیه کشی و قضایای سیلو، کاربردهای قضایای سیلو، حاصلضرب مستقیم خارجی و جمع مستقیم خارجی خانوادهای از زیرگروهها با تعداد متناهی یا نامتناهی. حاصلضرب مستقیم داخلی زیرگروههای نرمال و شرایط معادل با تعریف آن، رتبه یک گروه آبلی آزاد در حالت متناهی و نامتناهی، قضیه اساسی زیرگروههای گروه آبلی آزاد و ردهبندی گروههای آبلی متناهیا تولیدشده (قضیه اساسی گروههای آبلی متناهیا تولیدشده بیان و اثبات شود.)