| 1 | هدف کلی | شناخت نسبتاً تفصیلی و استدلالی مباحث احوال شخصیه )نکاح و طلاق و فسخ( | 
																			
											| 2 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در فهم ماهیت، انواع و احکام مربوط به نکاح و طلاق و تحلیل فقهی مسائل مربوط به آن | 
																			
											| 3 | اهداف یادگیری | تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل | 
																			
											| 4 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 5 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس | 
																			
											| 6 | منبع | گزیده ای از متون:
شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی
شرایع السلام، محقق حلی
مسالک الافهام، شهید ثانی
العروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی
تحریر الوسیله، امام خمینی | 
																			
											| 7 | مواد و امکانات آموزشی | فضای کلاس،فضای کلاس، نرم افزارهای کمک آموزش، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور نرم افزار پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 8 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% | 
																			
											| 9 | هدف کلی | شناخت نسبتاً تفصیلی و استدلالی مباحث احوال شخصیه )نکاح و طلاق و فسخ( | 
																			
											| 10 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در فهم ماهیت، انواع و احکام مربوط به نکاح و طلاق و تحلیل فقهی مسائل مربوط به آن | 
																			
											| 11 | اهداف یادگیری | تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی | 
																			
											| 12 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی | 
																			
											| 13 | وظایف دانشجو | حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس | 
																			
											| 14 | منبع | گزیده ای از متون:
شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی
شرایع السلام، محقق حلی
مسالک الافهام، شهید ثانی
العروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی
تحریر الوسیله، امام خمینی | 
																			
											| 15 | مواد و امکانات آموزشی | فضای کلاس،فضای کلاس، نرم افزارهای کمک آموزش، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور نرم افزار پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 16 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% | 
																			
											| 17 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | ضرورت آشنایی نیمه استدلالی دانشجویان با مباحث احوال شخصیه (نکاح و طلاق)به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اجتماعی |